Eesti Antiikautode Galerii


ESILEHT TSAARIAEG EESTI AEG SÕJAJÄRGNE AEG UUDISED



LEHEKÜLG 1 LEHEKÜLG 2 LEHEKÜLG 3



EESTI AEG - SÕIDUAUTOD / 1

1939. aastal Tootsi briketitööstuse kontorihoone ees. Vasakult: AS-i Eesti Turbatööstused DE SOTO De Luxe mod. 1938 (H-304), AS-i Eesti Turbatööstused FORD V8 mod. 1937 (H-50), OPEL 1,3L / 2,0L, PACKARD, DODGE / PLYMOUTH ja 1937. a. suvel välisministeeriumile ostetud PIERCE-ARROW (A-2103). Võib-olla Eesti Majandusteadlaste Seltsi ekskursioon 2. juunil 1939 (vt Päevaleht, Uus Eesti jm 3.06.1939).
Fotod: Eero Olanderi kogust.
Vasakul: Raekoja plats Tartus, paremal seisab FORD, selle taga FIAT. Foto: Arnold Undi kogust.
Paremal: Soome ja Eesti autoklubide liikmete sõidu- kid Tartus 1.08.1939 enne Soome külaliste ärasõitu Riiga. All nurgas 12. Olümpiakomitee sekretär E. Fraenckel.
Foto: Postimees 02.08.1939 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Nõmme keskväljak 1938: Sergei Shumeiko RENAULT (H-199), ADLER (TRUMPF 2,0L või 1,7L), CHEVROLET? (moderniseeritud kerega vanem mudel) ja ADLER TRUMPF JUNIOR.
Fotod: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
Autod firma J. Puhk & Pojad Pärnu kontori ees 1930. a-te II poolel.
Foto: Jüri Vaikjärve kogust.
Taksod Pärnus Tallinna maanteel 1939. a-l: CHEVROLET (P-500), FORD V8 (P-253), CHEVROLET (P-505), OPEL (P-508?).
Foto: Jüri Vaikjärve kogust.
Autod Oru lossi hoovis 1936. aastal. Tõenäoliselt on foto tehtud Soome Vabariigi presidendi Pehr Svinhufvudi ja peaministri Toivo Kivimäki visiidi ajal Eestisse 1.-3.08.1936. Esimeses reas seisavad (paremalt): CHEVROLET, BUICK (nr-ta, Riigikantselei auto?), AÜ Eesti Kiviõli direktori Karl Keltseri CHRYSLER AIRSTREAM (U-180, mtr nr C6-6216), STUDEBAKER (A-1258?) ja 2 CHEVROLET'd. Tagaplaanil paistab muuhulgas ka LINCOLN ZEPHYR.
Fotod: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Tallinn, parkimisplats Pärnu maantee 6 Urla maja lähedal 1939. aastal.
Fotod: Eero Olanderi kogust.
Tallinn, Raekoja plats 1937.-38. a-l.
Vasakult: FORD (A-224), MERCEDES-BENZ (A-1969?), takso GRAHAM-PAIGE (A-209), takso RENAULT (A-845).
Fotod: Eero Olanderi kogust.
Pärnu taksod OPEL KAPITÄN (P-390) ja FORD V8 (P-14).
Foto: Jüri Vaikjärve kogust.
Pirita kevadel 1937. Tantsuõpetaja Arseni Poolgas abikaasaga ja nende uus STOEWER?; taga HUDSON, STOEWER- GREIF?, HANSA.
Foto: Nädal Pildis 7/1937 /via Ardi Tedrekin/
Tallinn, Pikk tänav 68(?). Hoone ees Adler Trumpf Junior ja Ed. Poola transpordiäri veoauto.
Fotod: Arno Kochi album.
Põltsamaa taksod RENAULT (V-268), Eduard Sauga(?) FORD C/CX/EIFEL? (V-267), FORD A (V-28) ning August Kooki või R. Viikmanni Tartu - Põltsamaa liini buss (T-230) 1936. aastal Põltsamaal.
Fotod: Kaido Mäe kogust.


Vasakul: CHEVROLET (A-1669) Tallinnas 1936.
Foto: Nädal Pildis 23/1936.
Paremal: Avarii Tallinnas 12. oktoobril 1937. Suurtüki tn ja Rannavärava tee nurgal põrkasid kokku CHEVROLET A-189, juht Jaan Rennebaum, ja veoauto H-136, juht Karl Pukk. Kergemaid vigastusi sai sõiduautos istunud Ella Adler. (vt Uus Eesti 12.10.1937)
Foto: Nädal Pildis 09/1939.
Skanneerinud www.tarkvarastuudio.ee
Vasakul: CHEVROLET (S-44) Saaremaal 1937. a-l.
Foto: unustatudvana.saaremaa.ee
Paremal: Aleksander Puhk ja tema CHEVROLET 1934. aastal.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934.
Viktor Vessmanni takso CHEVROLET (B-388) pärast kokkupõrget V.E.P.S.K.O. bussiga V-50 Tartus 5. sept. 1937*.
Fotod: Postimees ja Teataja 06.09.1937 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
1937. a. CHEVROLET (R-30) 10. augustil 1937 Valgamaal*.
Fotod: Raeantiik /via Heiki Muda/.
Advokaat Jaan Poska CHEVROLET (A-1716).
Foto: Rahvaleht 28.06. 1937 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
* Pühapäeval 05.09.1937 põrkasid Tartus Võidu-Aia-Uueturu tänavate ristil kokku Viktor Vessmanni takso Chevrolet (B-388) ja Viljandist Tartu linnaliinidele laenatud buss V-50. Vigastada sai neli inimest, hukkusid kaks bussi ja majaseina vahele jäänud naist - Liisa Mets Tallinnast ja Albertine Savi Narvast. Sõiduautot juhtis omanik, bussi juhtis Nikolai Sügav, kes tunnistati hiljem õnnetuse põhjustamises süüdi ja mõisteti 10 kuuks vangi. (Postimees 06.09.1937, 07.09.1937, 04.02.1938). * 23. augustil 1938 hävis AS M. Seileri mootoritehase garaazhi suurpõlengus Pärnus muude sõidukite hulgas autoomanik Rullile kuulunud sõiduauto R-30 (võib-olla sama auto).
Takso CHEVROLET (A-1870) 1937. aastal.
Foto: Eero Olanderi kogust.
CHEVROLET? (A-2110) 1938. aastal.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
CHEVROLET (A-2175) Tallinnas Pärnu maanteel 1939. aastal. Taga GRAHAM "Sharknose".
Foto Eero Olanderi kogust.
Emilie Kaverile kuulunud takso CHEVROLET (O-100) Võrus 1935. a-l, taksojuht Alfred Kais.
Foto: Aare-Vello Mikkelsaare kogust /via Arnold Unt/.
Eduard Sauga ja tema takso CHEVROLET (V-166) 1937/38. a-l (esivõrel Bedford veoauto silt).
Foto: Kaido Mäe kogust.
Takso CHEVROLET (A-46) Tallinnas hotelli Palace ees.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Takso PONTIAC (A-376) Tallinnas Pärnu maanteel 1938-39.
Fotod: Eero Olanderi kogust.
24.04.1938, äsja Eesti Vabariigi presidendiks valitud Konstantin Päts siirdub autoga BUICK (A-1) ratsaeskordi saatel Toompealt Kadrioru lossi. Presidendi autole järgnevad sõjavägede ülemjuhataja J. Laidoneri (CADILLAC) ja valitsuse liikmete autod.
Vasakpoolne foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Keskmine ja parempoolne foto: Uus Eesti 25.04.1938 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Jalanõudetööstuse Ovald omaniku Oskar Valdsoni BUICK (A-1221) Tallinnas 1936.
Foto: Nädal Pildis 23/1936.
Soome aukonsuli ja AS Tartu Telefonivabriku direktori August Kõva BUICK (B-33).
Foto: Tänapäev 4/1937
August Kõva BUICK (B-33) Eesti Autoklubi väljasõidul 28.05.1938.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Evald Puhki BUICK (A-323) Eesti Autoklubi väljasõidul 28.05.1938.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
BUICK (A-1365) Võrus Kreutzwaldi-Tartu tn nurgal.
Foto: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
BUICK (A-685), riigivanema K. Pätsi vastuvõtt Pärnus 12.07.1935 tema saabumisel pikemale suvepuhkusele.
Fotod: Pelle-Sten Viiburgi kogust.

Konstantin Kuusiku FORD V8 mod. 1939 (H-469) Nõmmel 1939. a-l.
Foto: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
Aleksander Eelmaa FORD V8 mod. 1939 (H-457) Nõmmel 1939.
Foto: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
FORD V8 mod. 1937 (A-2169) 1939. a. alguses Tallinnas Russalka juures.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Fordi Lõuna-Eesti esinduse A. Rosenvald & Co omanik Aleksander Rosenvald ja FORD V8 (B-379?).
Foto: Tänapäev 4/1937.
J. Lauritsa Pärnu autokooli Briti FORD V8 ning Pärnu autojuhtide ja motoristide kursustelt osavõtjad.
Foto: Jüri Vaikjärve kogust.
Briti FORD V8 (P-404) 17.05.1937 Eidaperes. Omanik Oskar Rungi istub astmelaual koos autojuhi August Haasmaga.
Vt ka Eidapere album
Foto: Jüri Vaikjärve kogust.
1938. a. liiklusnädala kontrollauto FORD V8 (A-1497).
Foto: Päevaleht 17.05.1938 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Rudolf Kaldmaa FORD V8 (L-5) pärast avariid*.
Foto: Pärnumaa Teataja 11.05.1939 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
* 1939. a. 7. mai õhtul põrkasid seitsme km kaugusel Haapsalust kokku Martna vallast pärit Rudolf Kaldmaale kuulunud Ford (L-5), mida juhtis Karl Mätas, ning jalgrattal sõitnud kindlustusseltsi Oma abiinspektor Enn Randla, kes hukkus saadud vigastuste tagajärjel. (Uus Eesti 09.05.1939, Maa Hääl 10.05.1939, Pärnumaa Teataja 11.05.1939)
FORD V8 (mod. 1936) Tartus 1939. aastal. Auto ees seisab Eduard Laas ehk "Edy" kindlustusseltsi "Oma" Tartu osakonnast. (Silt laternaposti küljes: "Erasõidu autod 10 kohta").
Foto: Arnold Undi kogust.
Tallinn, Vabaduse väljak 1939. aastal. AS-i Eesti Turbatööstused 1935. a. FORD V8 (H-268), mis oli direktori, Eesti Autoklubi liikme Kotri Hangelaidi käsutuses.
Foto: Eero Olanderi kogust.
FORD V8 (mod. 1935-36) Tallinnas 1939. a. alguses.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Jüri Aasma takso FORD V8 (V-232) Viljandis 1935-36.
Foto: Rein Veldi kogust.
FORD Y (Junior/Köln) /(V-145)/, viljandlase Jüri Adamsoni (1933-34) või võhmalase Reinhold Dseniti (al 1934) takso.
Foto: Raivo Laasmägi kogust.
Põltsamaa taksopidaja Eduard Sauga ja tema takso FORD C/CX/EIFEL? (V-267) 1935-36 Põltsamaal.
Foto: Põltsamaa Muuseumi kogust /via Rutt Tänav/.
FORD C/CX/EIFEL? (A-224) Tallinnas Raekoja platsil 1937-38.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Takso FORD C/CX/EIFEL? (P-195) Pärnus 1935. a-l, auto taga Boriss Karendi.
Foto: Boriss Karendi album.
Takso FORD C/CX/EIFEL? (V-160) Viljandis.
Foto: Viljandi Spordiselts Tulevik "25" 1912-1937.
FORD EIFEL, roolis auto omanik Voldemar Adamson. Arvatavasti enne sõda, kuid võib-olla ka hiljem.
Foto: Heiki Muda.
Arhitekt Nikolai Kusmin ja tema FORD EIFEL (B-507) vastvalminud hotelli Palace ees.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
LINCOLN ZEPHYR.
Foto: Nädal Pildis 23/1936.
LINCOLN ZEPHYR (B-3) 1937. a. Tartu näitusel AS A. Rosenvald & Co paviljoni ees.
Fotograaf Elmar Kald. Fotod: Tartu Ülikooli muuseum, E. Kaldi kogu.

AS-i Eesti Turbatööstused DE SOTO De Luxe mod. 1938 (H-304) 1939. aastal.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Elmar Saare taksod DODGE (A-2489) ja tagaplaanil Studebaker (A-941) Tallinnas Jakob- soni tänaval 1939/40.
Foto: Toomas Saare kogust.
PLYMOUTH (A-2098) 1939. aastal.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Viljandi takso PLYMOUTH P2 DeLuxe mod. 1936 (V-303) 20. juulil 1937 Tõrvas. Omanik Johannes Must.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
Keemiaäri AS F. O. Treublut ärijuhi Viktor Steinfelsi PLYMOUTH (A-657) 1934. aastal.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934
Jüri Feofanovi takso PLYMOUTH (P-124) Pärnus 1935. a-l. Vasakul mudaravila ees, paremal bensiinijaamas tõstukil.
Fotod: Jüri Vaikjärve kogust.
3 AUBURNi Tartus: Lill juunior õega (B-318), pangadirektor Jüri Piiroja (B-303), tööstur ja bussiliinipidaja August Kook (B-300).
Fotod: Tänapäev 4/1937.
Piiritusekuningas Arnold Eeriku 1934. a-l ostetud AUBURN (A-937).
Foto: Ardi Tedrekini kogust.
Zimmermannide AUBURN (A-486), ainuke Eesti auto 1934. a. Monte-Carlo tähesõidul. Parempoolsel fotol seisavad Eesti meeskonna liikmed (vasakult) Nikolai Mets, August Zimmermann, Arseni Poolgas ja Alfred Zimmermann.
Fotod: Uudisleht 20.01.1934 ja Päevaleht 05.02.1934 /via Ardi Tedrekin/.
Zimmermannide AUBURN (tõenäoliselt A-486), auto kõrval Juliane Zimmermann.
Foto: Ardi Tedrekini kogust.
AUBURN IV teedepäeval Põltsamaal 18. juunil 1934. Vasakult: Virma, Kopvillem, Raud, Zim- mermann. Vt Auto - Sport & Turism 7/1934 lk 108.
Foto: Kalev Kiviste kogust.
Tartu ärimehe Karl Leppa PACKARD (B-330) Eesti Autoklubi väljasõidul 28.05.1938.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Ühingu Lõuna-Eesti Eksporttapamajad HUPMOBILE (B-172) Tartus Eesti Panga hoone ees 1937/38. Auto oli direktor Saare käsutuses.
Foto: Margus Siilbeki kogust.
Ferdinand Liivandi 1937. a. STUDEBAKER (H-237) Raplast, 1937. aastal. "Foto A. Netshajev Kohilas".
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
Elmar Saare takso STUDEBAKER DICTATOR 3A (A-941) 1936. a-l. Parempoolsel pildil keskel Elmar Saar.
Fotod: Toomas Saare kogust.
Eduard Schmidti takso TERRAPLANE (B-338) Tartus 1936. aastal. Eduard Schmidt teisel fotol auto kõrval ja kolmandal fotol parempoolne.
Foto: Eduard Schmidti kogust /via Jaan Keerdo/.
Uus NASH Ambassador Six mod. 1938, auto kõrval Nikolai Mets. Ilmselt firma J. Zimmermann & J. Mölder juures.
Foto: Ardi Tedrekini kogust.
Karl Siitani NASH (H-442).
Foto: Auto 2/1937.
Karl Siitan ja August Zimmermann ning Siitani NASH (H-442) enne Monte-Carlo tähesõidu starti Tallinnas 26.01.1937.
Fotod: Päevaleht 26.01.1937, Uus Eesti 24.01.1937, Uudisleht 26.01.1937 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Majandusministeeriumile kuulunud REO (A-709) 1937. või 1938. a. alguses.
Foto: Rain Vaikla kogust.
REO (A-709) pärast avariid Tallinnas Vene turul 3. mail 1938.*
Foto Eero Olanderi kogust.
Pärast avariid Tallinnas Vene turul.*
Foto: Päevaleht 03.05.1938 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/
Petserlase Aleksander Puurini WILLYS (N-77).
Foto: Rein Veldi kogust.
* Majandusministeeriumi sõiduauto REO, mida juhtis Eesti Metsa ja Tselluloosi AÜ kontori juhataja Harry Wisman, keeras ette trammile ja kiiluti trammi ja laternaposti vahele. (vt Päevaleht 03.05.1938 lk 3)
GRAHAM (B-314) 1937.-38. a-l.
Foto: Margus Siilbeki kogust.
G. Herzenbergi GRAHAMi (A-831) autoraadiost kuulatakse 7.09.1937 Kaunases peetud Eesti- Läti jalgpallimatshi (0:2) ülekannet.
Foto: Uudisleht 09.09.1937 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Takso GRAHAM (P-8), juht Georg Saarts, pärast kokkupõrget 13.03.1939 Pärnus hotelli Bristol ees Nikolai Lehtna juhitud piimaveoautoga (P-136).
Foto: Raivo Laasmägi kogust.
Välisministeeriumi PIERCE-ARROW (A-2103) 14.03.1938 Tallinnas viibinud USA ekspresidendi Herbert Hooveri käsutuses.
Foto: Päevaleht 14.03.1938 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/

MERCEDES-BENZ 290. Politsei liikluskontrollreid Tallinnas 1937. a-l.
Foto: Eesti Ekspress 15. november 2001.
MERCEDES-BENZ (A-1222) Tallinnas 1936.
Foto: Nädal Pildis 23/1936.
MERCEDES-BENZ 170V (A-437) 1938. aastal Tallinnas Pärnu maanteel.
Fotod: Eero Olanderi kogust.
Harald Kuulmata MERCEDES-BENZ 170V (U-95) Rakveres Viru maavalitsuse hoone juures 1940. või 1941. a-l.
Foto: Rain Vaikla kogust.
MERCEDES-BENZ 170V (U-95?), ilmselt sama auto ja sama mees, mis/kes kõrvalpildil.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Tartu kirjastuse ja trüki- koja Maret kaasomaniku ja ärijuhi ning autoklubi liikme Verner Kase MERCEDES-BENZ 170V (B-315).
Foto: Tarmo Riisenbergi kogust.
1936. aasta MERCEDES-BENZ 170V (A-1940) Tallinnas 1940. aastal. Auto on säilinud (vt GALERII).
Fotod: Mihkel Mandre.
MERCEDES-BENZ 130. Aeg ja koht teadmata, ilmselt Eestis.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
MERCEDES-BENZ (A-1969?) Tallinnas Raekoja platsil 1937-38.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Keila riidevabriku Kull & Deutsch kaasomanik Ernst Deutsch ja tema MERCEDES-BENZ (A-1815).
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1936.
OPEL KAPITÄN ja J. Kruusementi bussid 1939. aastal.
Foto Eero Olanderi kogust.
OPEL KAPITÄN (A-120) 1939. a-l Tallinnas Lai 29 maja ees (originaal-värvifoto).
Foto Eero Olanderi kogust.
Põltsamaa taksopidaja Eduard Sauga viimane auto, Põltsamaa mood- saim takso OPEL KAPITÄN (V-414) 1939/40. a-l.
Foto: Põltsamaa Muuseumi kogust /via Rutt Tänav/.
Taksod Põltsamaal 1939/40: Ed. Sauga OPEL KAPITÄN (V-414), OPEL OLYMPIA ja OPEL 1,3L/2,0L.
Foto: Kaido Mäe kogust.
Takso OPEL "6" 2,0L pullman-limusiin (A-1164) Tallinnas kunagise Pärnu mnt 96 Koidu sauna maja ees, mis lammutati 1982 seoses uue viadukti ehitamisega.
Foto: Rain Vaikla kogust.
OPEL SUPER 6 / 1,3L / 2,0L (A-1414) ja võib-olla Eestis ehitatud furgooniga TEMPO Tallinnas Laial tänaval 1937-38.
Fotod: Eero Olanderi kogust.
Tantsuõpetaja Arseni Poolgase abikaasa ja OPEL 1,3L/2,0L.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934.
Takso OPEL SUPER 6 (U-24) 1937. või 1938. a. alguses. (1938 oli takso U-24 omanikuks Luht Rakverest.)
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
OPEL 1,3L või 2,0L Pärnu mudaravila ees.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
OPEL OLYMPIA (R-81) ja OPEL 2,0L (R-73) Tõrvas(?).
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
Misso vallasektretäri ja Võrumaa bussiliinipidaja August Kasaku sõiduauto OPEL 1,3L või 2,0L (O-155) 1936. a-l.
Foto: Olev Kasaku kogust /via Arnold Unt/.
OPEL 1,3L või 2,0L (P-448) 1937./38. a-l. Vasakul ja keskel Karksi Vabadussõja monumendi ees Karksi-Nuias.
Fotod: Helmut Heimvelli album /via Tony Laan/.
OPEL 1,3L või 2,0L või Super 6 (P?-206).
Foto: Andres Tõniste kogust.
OPEL 2,0L (A-2007). 1940. aastal.
Foto: Indrek Sirgi kogust.
Pärnu tuletõrjebrigaadi uus sõiduauto OPEL OLYMPIA OL38 (P-540) 1938. aastal. Auto juures pealik Lorenz ja pealiku abi Tugitam.
Foto: Eesti Tuletõrje 12 (167)/1938.
Esna ärimehe Aleksander Vlassovi OPEL OLYMPIA (J-159). Paremal Esnas (roolis A. Vlassovi naine); vasakul aprillis 1937 Järva-Peetri alevikus, mil saabus uudis riigi klassiloterii võidu tulekust Järva-Peetrisse (vt Päevaleht 30.04.1937 lk 5).
Fotod: Jutta Otlooti kogust /via Hanno Talving/.
OPEL OLYMPIA (B-246), kindlustusselts Eesti inspektor August Pähkal 1938. a-l automatkal Soomes (vt Eesti Kindlustus 1/1939).
Foto: Mobilisti 5/1983.
OPEL OLYMPIA (P-523) Vändras 1938. või 1939. a-l.
Foto: Aare-Vello Mikkelsaare kogust /via Arnold Unt/.
Gustav Morna OPEL OLYMPIA (U-334) 1939. või 1940. aastal.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Restoranipidaja August Arbo OPEL KADETT (A-491) 1937. a-l.
Foto: Rein Veldi kogust.
*A. Arbo pidas alates 10.08.1935 restorani Turg Tallinnas tollasel Liivalaia tn-l, praeguse bussijaama alal. Opeli ostis ta aprillis 1937 (mootor nr 37-8173, raam nr 234-8224, kere nr K-7499).
Tantsuõpetaja Arseni Poolgas oma OPELi (A-1451) ees 1933. või 1934. a-l.
Foto: Aivo Konti kogust.
A. Poolgase OPEL (A-1451) enne pika Euroopa- reisi (Tallinn - Madriid) algust 1933. a. augustis. Umbes 1 kuu pikkusena kavandatud õppereisi sooritasid tantsuõpetajad Arseni Poolgas abikaasa Martaga ja Herbert Küttim abikaasa Carmeniga.
Fotod: Päevaleht 14.08.1933 ja Uudisleht 09.08.1933 /via Ardi Tedrekin/.
DKW, arvatavasti Tallinnas Paldiski maanteel hipodroomi juures. Tagaplaanil paistab nn Maasika ja Vaarika tn asum.
Foto: Tarmo Riisenbergi kogust.
Valfried Kastra-Kastani DKW (H-342, enne 20.09.1938 A-2416)) 1939. aastal Võrtsjärve ääres.
Foto: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
DKW (A-2134) 1939. või 1940. aastal, 1938 oli auto omanikuks või kasutajaks Alice Rillo.
Foto: Indrek Sirgi kogust.
DKW Schwebeklasse (A-2259) pärast kokkupõrget* mootorrattaga 02.07.1939 Pirita teel.
Fotod: Uus Eesti ja Päevaleht 03.07.1939 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.

* 02.07.1939 öösel kella 1-2 vahel põrkasid Tallinnas Pirita teel kokku DKW (A-2259) ja Felix Tammiku juhitud mootorratas NSU (A-671). Tsiklil sõitnud F. Tammik ja Meinhard Veevo said raskelt vigastada. (Uus Eesti, Päevaleht, Rahvaleht 03.07.1939)
DKW Schwebe- klasse (H-493) augustis 1939 Rannamõisas. Auto omanikuks oli siis Hans Kõks Nõmmelt.
Foto: Rain Vaikla kogust.
ADLER 2,5L "10" (B-525) 1938. aastal väljasõidul Kavildas. Auto omanikuks oli Nurme.
Fotograaf Elmar Kald. Fotod: Tartu Ülikooli muuseum, E. Kaldi kogu.
Alvine Meisteri takso ADLER 2,5L "10" (H-388, enne 5.07.1939 A-140) 1939. a-l Hiiul ja samal aastal Rannamõisas.
Fotod: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
Takso ADLER 2,5L "10" (A-823) Tallinnas Valli tn-l 4.05.1938, seisab takso- juht Boriss Karendi.
Foto: Boriss Karendi album.
ADLER (Trumpf 1,7 või 2) politsei liikluskontrollreidi ajal.
Foto: Eesti Politsei 19/ 1937 /Eesti Rahvus- raamatukogu digitaalne arhiiv (digar.nlib.ee)/.
Rudolf Lepiku(?) ADLER (B-349) tõenäoliselt 1938. a-l teadmata võidusõidul.
Fotograaf Elmar Kald. Fotod: Tartu Ülikooli muuseum, E. Kaldi kogu.
ADLER (B-350) tõenäoliselt 1938. a-l teadmata võidusõidul.
Fotograaf Elmar Kald. Fotod: Tartu Ülikooli muuseum, E. Kaldi kogu.
ADLER (A-833) Tallinnas 1936.
Foto: Nädal Pildis 23/1936.
Raadioinsener Freibergi (Raidna) Saksamaalt toodud ADLER.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934.
Romulus Aavakivi STOEWER GREIF (A-1465), kõrval seisab Helga Lintsov.
Foto: Uudisleht 6.10.1936 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Töösturi J. Kadaka ja AEG Eesti Elektriseltsi direktori Romulus Aavakivi pered ja STOEWER GREIFid väljasõidul.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1936.
HANOMAG (A-2188) politsei liikluskontroll- reidi ajal 1937.
Foto: Eesti Politsei 21-22/1938 /Eesti Rahvusraamatukogu digitaalne arhiiv (digar.nlib.ee)/.
AEG Eesti Elektriseltsi direktori ja Läti aupeakonsuli Romulus Aavakivi NAG (A-319) ja pr. Aavakivi.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934.
BMW-Dixi Tallinna proovinumbriga A-11 1931. aastal.
Foto: Eesti Maantee- muuseumi kogust.

Taksod RENAULT VIVAQUATRE (A-2377) ja PLYMOUTH 1940.(?) aastal.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Takso RENAULT VIVA GRAND SPORT (A-845) Tallinnas Raekoja platsil 1937-38.
Foto: Eero Olanderi kogust.
Sergei Shumeiko RENAULT (H-199) Nõmme keskväljakul 1938. a-l.
Foto: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
Sergei Shumeiko RENAULT (H-199) ja ADLER Nõmme keskväljakul 1939. a-l.
Foto: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
Takso RENAULT (A-2352) 1937. aastal Tallinna sadamas.
Foto: Eero Olanderi kogust.
RENAULT kabriolett (A-1636) Tallinnas Viru tänaval 1938-39.
Fotod: Eero Olanderi kogust.
Tööstur ja autoärimees Boris Sabsay oma uues RENAULT's (prantsuse? nr 317WW20) 1934. aastal.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934.
B. Sabsay RENAULT Eesti Autoklubi 10. aastapäeva korsosõidul Tallinnas augustis 1934.
Foto: Esmaspaev 05.08.1934 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
RENAULT MONAQUATTRE? (A-738) 1933. aastal.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
RENAULT 1936. aastal ("Foto E. Ilves - Mustla"). Kapotil Johannes Leppik.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
Aleksander Takki takso RENAULT (V-87) 1936. aastal.
Foto: Riia automuuseumi Rigas Motormuzejs fondist /via Atis Cepitis/.
CITROEN TA (P-10) 1939. või 1940. aastal.
Foto: Rein Veldi kogust.
CITROEN TA (P-445) 8. septembril 1940. aastal Ritsul.
Foto: Rein Veldi kogust.
Arvo Mändsalu CITROEN TA (A-1252) pärast avariid* Põhja puiesteel 04.07.1939.
Fotod: Teataja ja Maa Hääl 05.07.1939 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.

*04.07.1939 sõitis Tallinnas Põhja pst-l gaasivabriku juures A. Mändsalu Citroenile (A-1252) esmalt küljelt sisse Alfons Dankmanni tsikkel A-320 ja mõne aja pärast tagant otsa sõiduauto A-280. A. Dankmann sai raskemalt viga. (Päevaleht, Uus Eesti, Teataja ja Maa Hääl 05.07.1939)
Kunstnik Karl Hermani enda kavandi järgi ehitatud uue kerega CITROEN (H-417) Harku(?) järve ääres 1936. a-l (vt ka Rahvaleht 01.07.1936).
Foto: Mobilisti 7/1998.
PEUGEOT 402 Tartus J. Hurda 8 maja ees.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
Karl Siitan oma äsja ostetud HOTCHKISSiga Prantsusmaal.
Foto: Rahvaleht 24.07.1939 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Hans Ferseni 1937. a. septembris Eestisse toodud TRACTA (A-551) ilmselt 1939. aastal. Paremal Kunda mõisa ees.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust. Foto: erakogu. Foto: erakogu.
AS Kapsi & Ko omaniku A. Kapsi abikaasa ja AUSTIN SEVEN (A-18) Kapside uue maja ees Tallinnas Joa 4-a.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934.
AUSTIN SEVEN (A-18) Tallinnas Russalka juures 16. märtsil 1935.
Fotod: Raeantiik /via Heiki Muda/.
AUSTIN 8 (P-448) Pärnumaal.
Foto: Raivo Laasmägi kogust.
Jaak Tammiste ja tema takso AUSTIN (O-106) Võrus 1938. a-l.
Foto: Aare-Vello Mikkelsaare kogust /via Arnold Unt/.
AS Kapsi & Ko ärijuht R. Naerimaa ja AUSTIN.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1936.
AUSTIN (A-498) 1937. või 1938. a-l, võib-olla Kapsi maja ees Tallinnas Rüütli tänaval.
Foto: Rein Veldi kogust.
MORRIS 8.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
Takso MORRIS 21 või 25 (A-2359) 1938. aastal.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust
MORRIS (V-446). Foto: Kaido Mäe kogust. Tõenäoliselt MORRIS (V-226), mis kuulus Johanna Tederile Põltsamaalt.
Foto: Põltsamaa Muuseumi kogust /via Rutt Tänav/.
MORRIS (A-1705) arvatavasti 1937. aastal.
Foto: Rein Veldi kogust.
WOLSELEY (A-1871) 11. augustil 1936 Kosel.
Fotod: Erakogu.
STANDARD Nine või Ten (A-908) ilmselt 1934. a-l.
Foto: erakogu.
STANDARD Nine või Ten (A-908) Irus 1934. a-l.
Foto: erakogu.
STANDARD mod. 1936 (L-63), omanik Jaan Sepp Märjamaa vallast.
Foto: Toomas Paalvelti kogust /via Märt Aarne/.
Autoärimees Johannes Freybachi S.S.1 (Jaguar) 1934. aastal.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1934.
J. Freybachi S.S.1 (Jaguar) 1933. a-l Pärnus Endla teatri ees.
Foto: Raamatukoi.
J. Freybachi S.S.1 (Jaguar).
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Jaguar (A-2013) 1938. aastal.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
VAUXHALL (A-1077) 1939. aastal.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.
VAUXHALL (A-77) 1940. aastal.
Foto: Rain Vaikla kogust.
Dr. B. Vahtrik ja tema HILLMAN.
Foto: Huvitav Zhurnaal Sügis 1936.
Tööstur A. Tõnishof abikaasaga ja nende HILLMAN (A-1825).
Foto: Rahvaleht 28.06.1937 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Ühingu Lõuna-Eesti Eksporttapamajad direktori HILLMAN (B-357) 1939. aastal.
Fotod: Margus Siilbeki kogust.
HILLMAN Viljandis firma J. Puhk ja Pojad õlilao ees.
Foto: Tarmo Riisenbergi kogust.
Shokolaaditööstur August Brandmanni poja Elmar Brandmanni 1939. aastal Inglismaalt Eestisse toodud ASTON MARTIN (Briti reg-nr CYT 542, shassii ja mootor nr D5/568/U), kahekohaline 1,5-liitrine 1936. a. sport-kabriolett Ulster (hind 275 naela / 5046.25 Eesti krooni + maksud). Paremal tollideklaratsioon auto Inglismaalt väljavedamisel. Pärast sõda seisis selle auto mootor kaua aega Lasnamäe vanal lennuväljal, kusagilt leitud kere ostis aga endiselt omanikult ära üks vene armee kapten. Auto edasine saatus on teadmata.
Fotod: Rene Kuulmanni kogust.
Vasakul: Kaitseliidu 3-päevasel võidusõidul osalejad Viljandi kontrollpunktis 28. mail 1939. aastal. Ees vasakul V. Puskari SINGER(?), taga keskel rakverelase A. Voolma PEUGEOT ja paremal J. Citovitschi MG (A-888). Vt VÕIDUSÕIDUD
Foto: Nädal Pildis 11/1939; Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/
Paremal: SINGER politsei liiklus-kontrollreidil Tallinnas Raekoja platsil.
Foto: Uudisleht 06.07.1937 /Digiteeritud eesti ajalehed (dea.nlib.ee)/.
Vasakul: FIAT 500 (S-173) Saaremaal 1937. Roolis Jaan Kurik.
Foto: unustatudvana.saaremaa.ee
Paremal: Proovinumbriga FIAT 500 Tallinnas Kuristiku tn-l kevadel 1939. Auto loositi ajakirja Auto tellijate vahel peaauhinnana Pärnus 23.08.1939, võitjaks osutus Karl Vellner.
Foto: Auto 4/1939.
FIAT 508C (H-245) 1938. aastal. Omanikud Voldemar Kesse ja Aksel Kuuse.
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Aron Citroni ALFA-ROMEO 6C 1750 (A-1733) 23.07.1938 Viljandi võidusõidu stardis (vasakul) ning pärast võistluse lõppu ja avariid (paremal).
Fotod: erakogust (vasakul) ja Arvo Ranna kogust /via Tarmo Riisenberg/ (paremal).
Vt VÕIDUSÕIDUD
Aron Citroni ALFA-ROMEO 6C 1750 (A-1733).
Foto: Pelle-Sten Viiburgi kogust.
Vasakul: Metallitööstuse AS Aivaz omaniku ja direktori Voldemar Palitseri SKODA (H-192) pärast tema surmaga lõppenud avariid Viivikonna lähedal 08.07.1939. Septembris 1939 soetas auto oksjonilt 1570 kr. eest Tallinna ärimees A. Herodes. /Rahvaleht 10.07.1939, 27.09.1939/
Foto: Nädal Pildis 13/1939.
Skanneerinud www.tarkvarastuudio.ee
Paremal: Efraim Scheini SKODA POPULAR rodster.
Foto: Mark Rybak.
Jüri Feofanovi(?) ZIS-101 Pärnus.
Foto: Jüri Vaikjärve kogust.
GAZ-M1 (P-531) Pärnus 1938. aasta sügisel.
Foto: Raeantiik /via Heiki Muda/.


"1939. aasta 8. jaanuar Pirita teel."
Foto: erakogust.
Leeripäev Tallinnas 1936. Ees vasakul Opel, keskel (A-1835) ja tagaplaanil ?
Foto: Gordy Jõelaidi album /via Eero Olander/.
Põltsamaa, sõiduauto A-1344, taga J. Tederi MORRIS (V-226).
Foto: Põltsamaa Muuseumi kogust /via Rutt Tänav/.
Tõenäoliselt A-1344 Põltsamaal.
Foto: Kaido Mäe kogust.
Avarii Tallinna ärimeeste sõiduautoga (A-1388) 01.05.1937 Virumaal Vaeküla lähedal.
Foto: Eesti Politsei 10/1937 /Eesti Rahvusraamatukogu digitaalne arhiiv (digar.nlib.ee)/.

LEHEKÜLG 1 LEHEKÜLG 2 LEHEKÜLG 3

galerii[ät]hot.ee