|
|
|
|
170V
|
1,7-liitrise mootoriga mudelit 170V (tehasetähis W136) toodeti 1936-42 ligi 72 000 eksemplari ja see oli populaarseim sõjaeelne
Mercedes. Tegu oli 1931-36 toodetud mudeli 170 (kokku ligi 14 000) teise põlvkonnaga. Keretüüpidest olid esindatud 2 ja 4 uksega
limusiin, 4 uksega kabrio-limusiin, 2 ukse ja 4 küljeaknaga Cabriolet B, 2-istmeline sportlik Cabriolet A (tootmises juba 1935.
a. lõpust). Lisaks valmistati 1936-39 ka üle 1500 tagamootoriga 170H (W28) ja sõjaväele 1938-42 üle 19 000 kübelwageni 170VK
(W136K).
170V on üks levinumaid säilinud sõjaeelseid sõiduautomudeleid Eestis, valdavalt kinniste limusiinide kõrval leidub ka kabriolette.
|
MERCEDES-BENZ 170V Cabriolet A (1935)
Müüdi 1990. a-tel Lätti, restaureeriti seal kaks korda - punaseks ja viimati elevandiluuvalgeks Riias
SIA A. Rode töökojas. |
 |
 |
 |
 |
1990. a-d, Tallinn |
1990. a-d, Läti |
1990. a-d, Riia |
1990. a-d, Riia |
 |
 |
 |
 |
1990./2000. a-d, Läti |
1990./2000. a-d, Läti |
2000. a-d, Läti |
2000. a-d, Läti |
 |
|
|
|
2011. a. Riia, SIA A. Rode töökoja 20. juubel |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V Cabriolet A (1936) Kinniseks ümber ehitatud,
müüdud Leetu. |
 |
 |
 |
 |
2001. a., Tallinn |
2001. a., Tallinn |
2001. a., Tallinn; fotod: mercedes-benz170v.prv.pl |
 |
 |
 |
|
2001. a., Tallinn; fotod: mercedes-benz170v.prv.pl |
|
MERCEDES-BENZ 170V Cabriolet A (1938-39)
Müüdi 1977. a-l Lätti, tegi samal aastal avarii, restaureeriti, hiljem müüdi Saksamaale. |
 |
 |
 |
 |
1970. a-d, Eesti |
1977. a. Tähesõit Pärnu 77 |
1977. a., Läti |
1977. a., Läti |
 |
 |
 |
|
1978. a. Tähesõit Tartu 78 |
1978. a. Tähesõit Tartu 78 |
1988. a., Riia |
|
 |
 |
|
|
2000. a-d, Riia |
2000. a-d, Riia |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V Cabriolet B (1936) Restaureeritud 1999-2004.
Originaalsus ~90%. |
 |
 |
 |
 |
2006. a., Raplamaa
Vt ka Virtuaalne Vanatehnikamuuseum |
MERCEDES-BENZ 170V Cabriolet B (1939) |
 |
 |
 |
|
1987. a., Pärnu |
1987. a., Pärnu |
1987. a., Pärnu |
|
MERCEDES-BENZ 170V Cabriolet B (1941) |
 |
 |
 |
 |
1982. a. |
1980. a-d |
2003. a. |
2003. a. |
 |
 |
 |
|
2003. a. |
2005. a. Vanasõidukite Suursõit |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936) 4 uksega limusiin. Ligi 100% originaal.
Auto ostis 1936. a-l endale Tallinna majaomanik ja tööstur Albert Koba, 1939. a-l müüs ta sõiduki edasi majaomanikule ja Tallinna
linnavolinikule Julius Antonile, autot kasutas tema poeg Ernst Anton. Masin pääses natsionaliseerimisest ja rekvireerimisest,
seisis 1941-1994 kuuris varjul ja säilis harukordselt terviklikult. Hiljem hoiti autot pikemat aega õues. |
 |
 |
 |
 |
1940. a. |
2001. a. |
2001. a. |
2001. a. |
 |
 |
 |
|
2001. a. |
2001. a. |
2001. a. |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936) 4 uksega limusiin. |
 |
|
|
|
2003. a. |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-37) 4 uksega limusiin. |
 |
|
|
|
1999. a. |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1938) 4 uksega limusiin. Ümber ehitatud,
mootor VAZ 2101 jne. |
 |
 |
 |
 |
1991. a., Rakvere |
1991. a., Rakvere |
1991. a., Rakvere |
1997. a., Rakvere |
MERCEDES-BENZ 170V (1938) 4 uksega limusiin. |
 |
|
|
|
Foto: www.unicweb.ee |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1938) 4 uksega limusiin.
Müüdud Lätti. |
 |
 |
 |
 |
2008. a., Tartu |
2008. a., Tartu |
2018. a., Riia |
2018. a., Riia |
 |
|
|
|
2018. a., Riia |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1939) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
 |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1980.(?) a-d, vasakul ZIS-101 (1936) |
1984. a. Ralli Tartu-Võru 1984 |
1995. a., Rakvere |
 |
|
|
|
1995. a., Rakvere |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1939) 4 uksega limusiin. |
 |
|
|
|
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700, Risti |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1939) 4 uksega limusiin. Ümber ehitatud
(raami pikendatud, mootor Gaz-24). |
 |
 |
 |
|
1991. a., Rakvere |
1991. a., Rakvere |
1991. a., Rakvere |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1942) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
 |
1999. a., Nõmme |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
|
|
|
1977. a., Riia |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. Arvel väljalaskeaastaga 1936. |
 |
 |
|
|
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
|
|
1980. a-d |
1980. a-d |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
|
|
1980. a-d, Riia |
1980. a-d, Riia |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
 |
1972. a., Häädemeeste |
1972. a., Häädemeeste |
1972. a., Häädemeeste |
1972. a., Häädemeeste |
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
|
|
|
1979. a., Haapsalu |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. Ümber
ehitatud M-407 jm Vene tehnikale. Müüdud Soome. |
 |
 |
 |
|
2004. a. Tallinnas filmi "Hauka grupp" (sarjast "Kuum külm sõda") võtetel. |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. Asub
Lagedil, Eesti Vabadusvõitluse Muuseumis. |
 |
 |
 |
 |
2003. a., Lagedi |
2003. a., Lagedi |
2003. a., Lagedi |
2003. a., Lagedi |
 |
 |
|
|
2014. a., Lagedi |
2014. a., Lagedi |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. Ümber ehitatud. |
 |
 |
 |
|
1991. a., Rakvere |
1991. a., Rakvere |
1991. a., Rakvere |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin, võib-olla
olnud algselt kabrio-limusiin. Ümber ehitatud. |
 |
 |
 |
|
2015. a. |
2015. a. |
2015. a. |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega kabrio-limusiin,
kinniseks ümber ehitatud. |
 |
 |
|
|
2015. a. |
2015. a. |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin.
Müüdud välismaale. |
 |
 |
 |
 |
2011. a. |
2011. a. |
2015. a. |
2015. a. |
 |
 |
|
|
2015. a. |
2015. a. |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
 |
2009. a. |
2009. a. |
2009. a. |
2015. a., Saaremaa Sõjavara Muuseum, Orissaare |
 |
 |
|
|
2015. a., Saaremaa Sõjavara Muuseum, Orissaare |
2015. a., Saaremaa Sõjavara Muuseum, Orissaare |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
|
2009. a. |
2009. a. |
2009. a. |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
|
|
2003. a. |
2014. a. |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
|
2005. a. |
2005. a. |
2005. a. |
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. Esiosa tugevalt
ümber ehitatud. |
 |
 |
|
|
2005. a. |
2005. a. |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. DKW esivõre.
Müüdud Leetu. |
 |
 |
|
|
2012. a. |
2012. a. |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin.
Lammutatud. |
 |
 |
|
|
2004. a. |
2004. a. |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 4 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
 |
2004. a., Harjumaa |
2004. a. |
2004. a. |
2004. a. |
MERCEDES-BENZ 170V (1937) 2 uksega limusiin. |
 |
 |
 |
 |
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia |
1976. a. Ralli Valmiera 1976 |
1992. a., Rakvere |
1992. a., Rakvere |
 |
|
|
|
1992. a., Rakvere |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1938) 2 uksega limusiin. |
 |
 |
|
|
2003. a. |
2003. a., Tallinn |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1938) 2(?) uksega limusiin. |
 |
|
|
|
1974. a. |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1939) 2 uksega limusiin. |
 |
 |
|
|
1989. a., Viljandi |
1989. a., Viljandi |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 2 uksega limusiin. |
 |
 |
|
|
1984. a. Ralli Tartu-Võru |
1986. a. Ralli Rakvere-Narva |
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1936-42) 2 uksega limusiin. |
 |
|
|
|
2004. a., Kurtna laat |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (1939) 2 uksega limusiin. Esiosa BMW/EMW
340, mootor 1938. a. Ford V8. |
 |
|
|
|
1985. a., Tallinn Foto: Mobilisti 4/1985 |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 170V (kere)
Auto oli arvel kui Adler. |
 |
 |
|
|
1970./1980. a-d |
1975. a., Riia |
|
|
|
200
|
1933-36 ehitati üle 15 500 Mercedes-Benz 200.
|
MERCEDES-BENZ 200 W21 Lang (1935-36) Olnud algselt kabriolett, tugevalt
ümber ehitatud. |
 |
 |
|
|
1978. a., Aluksne |
1980. a-te algus, Tallinn(?) Foto: Mobilisti 6/1984 |
|
|
MERCEDES-BENZ 200 W21 (1933-36) |
 |
|
|
|
1989. a., Viljandi |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 200 W21 (1933-36) |
 |
|
|
|
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
|
|
|
|
230
|
1937-41 ehitati 20 336 Mercedes-Benzi 230 W143 ja 1938-43 4210 Mercedes-Benzi 230 W153. Kerevalik oli väga lai, ulatudes limusiinidest
landaulet'de, erinevate kabriolettide, rodsterite ja tourenwageniteni.
|
MERCEDES-BENZ 230 Cabriolet A (1940) Restaureerimisel /2009/. |
 |
 |
 |
 |
1960./1970. a-d |
1976. a. |
1976. a. |
1976. a. |
 |
 |
 |
 |
1976. a. |
2004. a. |
2008. a. |
2008. a. |
MERCEDES-BENZ 230 W153 Cabriolet B (1939?) |
 |
|
|
|
1976. a., Tallinn |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 Cabriolet B (1939) Volga mootor ja sillad. |
 |
 |
 |
 |
1970./1980. a-d |
1980./1990. vahetus |
1980./1990. vahetus |
1980./1990. vahetus |
 |
 |
 |
|
1980./1990. vahetus |
1996. a. |
2004. a., Tartu Foto: www.unicweb.ee |
|
MERCEDES-BENZ 230 Pullman Landaulette (193?) |
 |
 |
|
|
1990. a-d |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 Pullman Limousine (1937) |
 |
 |
 |
 |
2020. a. |
2020. a. |
2020. a. |
2020. a. |
MERCEDES-BENZ 230 Pullman Limousine (1937-38) |
 |
 |
 |
 |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo, Palmse |
1984. a. Ralli Tartu-Võru |
 |
|
|
|
1984. a. Ralli Tartu-Võru |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 Pullman Limousine (193?)
Müüdi Lätti enne 1973/74, mootor ja sillad polnud originaal. Asub praegu /2019/ koost lahti võetuna Riias. |
 |
 |
|
|
1970. a-d, Läti, Salacgriva |
1970. a-d, Läti, Salacgriva |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1937-41) |
 |
|
|
|
2007. a. |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1937-41) |
 |
|
|
|
1970. a-d |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1937-41) |
 |
 |
|
|
1972. a., Tartu |
1972. a., Tartu |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1937-41) Tugevalt ümber ehitatud. |
 |
|
|
|
1972. a., Tartu |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1938) Võib-olla W21 Lang (1936-37) |
 |
 |
 |
 |
1970. (1960.?) a-d Foto: Tartu autojuhtide klubiline tegevus, 1986 |
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia |
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia |
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia |
 |
|
|
|
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1938) |
 |
 |
 |
|
1970./1980. a-d |
1986. a. Sajandi Sõit, Rakvere |
1986. a. Sajandi Sõit, Rakvere |
|
 |
 |
|
|
Pärast 9. novembril 1987 toimunud avariid. |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1938) |
 |
 |
|
|
1989. a., Viljandi |
1989. a., Viljandi |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1938)
Tõenäoliselt müüdud Soome. |
 |
 |
|
|
1985. a. Tallinn Ralli |
1985. a. Tallinn Ralli |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1938) Müüdud Lätti. |
 |
 |
 |
|
2012. a. |
2012. a. |
2014. a., Läti |
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1937-38)
Sillad ja mootor Volga. Müüdi Lätti, sealt edasi Leetu. |
 |
 |
|
|
2015. a., Läti |
2015. a., Läti |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W143 (1938-39) |
 |
|
|
|
2015. a. |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1939) Toodi Eestisse 1946. a-l |
 |
 |
 |
 |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1980. a. Olümpiaparaad Tallinn 1980 |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo |
1984. a. Ralli Tartu-Võru |
 |
 |
 |
 |
2008. a., Tartu |
2008. a., Tartu |
2013. a., Tartu |
2014. a., Tartu |
 |
|
|
|
2014. a., Tartu |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1939) Laternad ümber ehitatud. |
 |
|
|
|
1975. a. |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1941) |
 |
 |
 |
 |
2016. a. |
2016. a. |
2016. a. |
2018. a., Tartu |
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1938-43) |
 |
|
|
|
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1938-43) |
 |
|
|
|
1970. a-d, Tartu |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1938-43) All valed sillad, puudu orig mootor. |
 |
 |
|
|
2004. a., Tallinn, Kakumäe |
2004. a., Tallinn, Kakumäe |
|
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1938-43) |
 |
 |
 |
|
2005. a. |
2005. a. |
2005. a. |
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1938-43) |
 |
 |
 |
|
2000. a-d |
2013. a. |
2014. a. |
|
MERCEDES-BENZ 230 W153 (1938-43) |
 |
|
|
|
2015. a. |
|
|
|
|
260D
|
Kuigi Saksamaal olid diiselmootorid enne sõda väga levinud veoautodel ja bussidel, olid Mercedes-Benz 260D (W138) ja Hanomag Rekord
Diesel tol ajal ainsad suuremate seeriatena valmistatud diiselsõiduautod. 260D oli tootmises 1935-40 ja seda ehitati 1967 eksemplari.
Keretüüpidest pakuti 4 uksega limusiine, pullman-limusiine, pullman-landaulet'sid, 2 ja 4 uksega kabriolette.
|
MERCEDES-BENZ 260D Pullman Limousine (1935-40)
Osteti Eestisse Leningradist 1958. aastal, müüdud Soome.
Auto Eestisse tooja ja kauaaegne omanik oli Karl Renser, teine omanik Eestis oli Tõnu Aare. |
 |
 |
 |
 |
1970. a-d |
1976. a. |
1977. a., Riia |
1977. a., Riia |
 |
 |
 |
 |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1970. a-te lõpp |
1982. a., Riia |
1982. a., Riia |
 |
 |
 |
 |
1982. a., Riia. Paremal Tõnu Aare. |
1984. a., Võru |
1984. a., Võru |
1970./1980. a-d |
 |
|
|
|
1987. a. Soome Foto: Mobilisti 3/1988 |
|
|
|
|
290
|
Mercedes-Benzi 290 (W18) ehitati 1933-36 3566 ja pikendatud telgedevahega mudelit 290 Lang (W18 II) 1934-37 3929 eksemplari. 1937.
aastal asendati 290 mudeliga 320.
|
MERCEDES-BENZ 290 Cabriolet B (1935)
78-81EAM. Raami nr 128330. 1970. a-te lõpus müüdi Leetu, sealt 2018 Saksamaale. |
 |
 |
 |
|
1980. a. ralli Panevezhys- Telshiai, Leedu |
1980. a. ralli Panevezhys- Telshiai, Leedu |
1980. a. ralli Bauska 1980, Läti |
|
MERCEDES-BENZ 290? (1937?) Volga mootor. |
 |
 |
 |
 |
1970./1980. a-d |
1994. a., Old Tallinn Ring |
1994. a., Old Tallinn Ring |
2005. a. Vanasõidukite Suursõit |
 |
 |
|
|
2005. a. Vanasõidukite Suursõit |
|
|
MERCEDES-BENZ 290? (193?) |
 |
|
|
|
1980. a-d, Pärnu |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 290 Pullman Limousine (193?)
Müüdud Lätti. |
 |
 |
|
|
2014. a., Läti |
2014. a., Läti |
|
|
MERCEDES-BENZ 290 Pullman Limousine (193?) Toodi Eestisse
Leningradist 1985. aastal. |
 |
 |
 |
 |
1981. a., Leningrad |
1981. a., Kretinga, Leedu |
1970. või 1980. a-d, Leningrad Foto: Mobilisti 1/1986 |
1984. a., Leningrad |
 |
 |
 |
|
1980. a-d Foto: Mobilisti 1/1989 |
1986. a. Ralli Rakvere-Narva |
1986. a. Ralli Rakvere-Narva |
|
MERCEDES-BENZ 290? Pullman Limousine (193?) |
 |
 |
 |
 |
2015. a. |
2015. a. |
2015. a. |
2015. a. |
 |
|
|
|
2015. a. |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 290? Pullman Limousine (193?) |
 |
|
|
|
1970. a-d |
|
|
|
|
320
|
1937-42 toodetud Mercedes-Benz 320 vahetas välja mudeli 290 ja asus Mercedese mudelireas kallima keskklassi 230 ja luksusliku 540K
vahel. Mudelit 320 ehitati kokku 5097 eksemplari, neist 1060 olid tüüp 320n (W142) ja 4037 pikendatud telgedevahega tüüp 320 Lang
(W142II). Lisaks valmistati 320 põhjal 1938-40 ka 1764 armeesõidukit (W142 III). Esialgu kasutati 3,2-liitrist, 1938. a. kevadest
aga 3,4-liitrist mootorit. 320 Cabriolet A oli kuni kaks korda kallim näiteks Audi 920st ja BMW 327st. Kerevalik oli väga lai,
ulatudes tavalisest 4 uksega limusiinist kupeede, kabriolettide ja voolujooneliste stromlinien-limusiinideni.
1970. aastatel oli Eestis vähemalt paar pullman-limusiini, üks Cabriolet B, ehk ka mõni tavalimusiin.
|
MERCEDES-BENZ 320 Cabriolet A (1939) Auto osteti Kaunasest Lätti 1973. a-l
ja Lätist Eestisse umbes 1983/84, hiljem müüdi välismaale. |
 |
 |
 |
 |
1973. a. oktoober, Riia |
1970. a-te lõpp, Riia |
1980. a. Ralli Panevezhys-Telshiai, Leedu |
1983. a., Saldus |
 |
 |
 |
|
1980. a-d, Läti |
1980. a-d, Läti |
2018. a., Rootsi |
|
MERCEDES-BENZ 320 Pullman Limousine (1937-39) |
 |
 |
 |
 |
1979. a., ennne või pärast Rallit Haapsalu 79/700 |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1970. a-d |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo, Palmse |
 |
 |
 |
 |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo |
20.08.1982, Tallinn Pirita |
20.08.1982, Tallinn |
 |
 |
 |
|
1984. a. Ralli Tartu-Võru |
1986. a. Ralli Rakvere-Narva |
1987. a., Vilnius |
|
MERCEDES-BENZ 320 Pullman Limousine (1938)
Viidi Eestist välja 2004. a-l, raamile ehitati Mercedes-Benz 320 Cabriolet A koopia. Kere sõidab edasi ZIS 101 raamil
ja Mercedes-Benz W123 tehnikal. |
 |
 |
 |
|
1984. a. Ralli Tartu-Võru 84 |
1984. a. Ralli Tartu-Võru 84 |
1984. a. Ralli Tartu-Võru 84 |
|
MERCEDES-BENZ 320 Pullman Limousine (1939) |
 |
 |
|
|
U. 1998. a. |
|
|
|
|
MERCEDES-BENZ 500, 500K, 540K
8-silindrilisi Mercedes-Benze tüübitähisega W08 valmistati aastail 1928-1939 kokku 3824 eksemplari. 1928-33 oli mudelitähiseks
460, 1931-39 aga 500. 1928-33 kandsid autod ka lisanime Nürburg. Mercedes-Benz 500 toodeti 1931-39 kokku 931 sõidukit.
Kompressormootoriga 500-seeria Mercedesed olid suurte Horchide ja Maybachide kõrval ühed silmapaistvaimad Saksamaal 1930. aastatel
ehitatud autod. Need suutis üle trumbata vaid Mercedes ise oma pompöösse Grosser-mudeliga 770.
Mercedes-Benz 500 (W24) oli tootmises 1934-35 ja seda valmistati vaid 78 eksemplari; kompressoriga mudeleid toodeti vastavalt
500K (W29) 1934-36 - 354, 540K (W29) 1936-39 - 406 ja lühem 540K Kurz (W129) 1936-39 - 38.
Kuigi Mercedes oli sõjaeelses Eesti Vabariigis üsnagi levinud, pole andmeid, et siin oleks olnud mõni 500, 500K või 540K.
Luksuslikeim tolleaegne Mercedes-Benz Eestis oli riigivanemale 1930. a-l ametiautoks ostetud 460 Nürburg. II maailmasõja
järel sattus Eestisse mitmeid 500-seeria Mercedeseid. 1960. a-tel Leningradist Tartusse toodud erikerega 1934. a. 500K
Spezial Roadster rändas 1970. a-tel Lätti. Väidetavalt Nikolai Karotamme käsutuses olnud kabrioleti 540K viis 1970. a-te keskel
Moskvasse A. Lomakov vanem. Algselt kabriolettkere kandnud ja 1943 eriprojekti raames 2-ukseliseks soomustatud limusiiniks ümber ehitatud
540K müüdi USAsse 1990. a-tel. Lätti müüdi ka kunagi Eestis asunud 500 Pullman Limousine.
|
500
|
MERCEDES-BENZ 500 Pullman Limousine (193?)
Müüdud Lätti. |
 |
 |
 |
|
1975. a., Riia |
1980. a-d, Riia |
1980. a-d, Riia |
|
500K
|
MERCEDES-BENZ 500K Spezial Roadster (1934)
Müüdud välismaale.
Ainueksemplar.
Kasutati 1938. aastal filmi Der Blaufuchs võtetel. Osteti Eestisse Leningradist 1960. a-tel, 1975 rändas Lätti, sealt Moskvasse,
kus kadus salapärastel asjaoludel. Ilmus 1980. a-te lõpus välja USAs, nüüdseks restaureeritud (kuid on avaldatud kahtlusi, kas
tegemist pole originaali asemel hoopis koopiaga).
Vt ka autoajaloolase Ivan Barantsevi
artiklit ajakirjas Avtopilot 3/2006 |
 |
 |
 |
 |
1960./1970. a-d |
1960./1970. a-d |
1972-74 paraad Tartu- Mäksa |
1972-74 paraad Tartu- Mäksa (tagaplaanil Buick) |
 |
 |
 |
 |
1975. a., Riia |
1975. a., Riia |
1975. a., Riia |
1975. a., Riia |
 |
 |
 |
 |
1975. a., Riia |
1975. a., Riia |
1970./1980. a-d |
1970./1980. a-d |
540K
|
MERCEDES-BENZ 540K Cabriolet B (1936)
Kuulus Nikolai Karotammele, oli algselt vaarikpunane. Aleksandr Lomakov viis 1975. a-l Moskvasse. |
 |
 |
 |
 |
02.09.1975 Eestis, istub Al. Lomakov |
1975.-77. a., foto kinkis J. Telshevskile Al. Lomakov |
1978. a. Tähesõit Tartu 78 |
1978/79. a. vanasõidukite ralli, Riia |
 |
|
|
|
1990. a-d, Moskva Foto: rosweb.ru/lomakovka |
|
|
|
MERCEDES-BENZ 540K W24 (1938/1943)
Soomustatud 2-ukseline limusiin, algselt Cabriolet B. Müüdi 1990. a-tel USA-sse. |
 |
 |
 |
|
1970. a-d |
1970. a-d |
1970. a-d |
|
|
|
|
|
|
|
galerii[ät]hot.ee |