|
|
|
|
DIXI
|
Väikeautot Austin Seveni litsentsi alusel tootis juba Dixi tehas, 1929-32 valmistati BMW-Dixi nime all edasi mudeleid DA1 ja
DA2. Eestis on peale kahe restaureeritud Dixi säilinud ka üks 2-istmeline sport-kabriolett.
|
BMW-DIXI (1930) |
|
|
|
|
1977. a. Tähesõit Pärnu 77 |
1978. a. Tähesõit Tartu 78 |
1980. a. Olümpiaralli Tallinn 1980 Foto: Klubi Unic kalender 1981 |
1983. a. Tähesõit Viljandi-Pärnu 83, Pärnu Vallikäär |
BMW-DIXI (1931) Omanik: Valeri Kirss, auto asub Kirsi talumuuseumis Virtsus. |
|
|
|
|
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo Foto: Klubi Unic vanasõidukid 1982 |
2002. a., Läti |
|
|
320
|
BMW 320 vahetas 1937. aastal välja mudelid 319 ja 329, seda toodeti vaid kahel aastal, 1937-38, kokku üle 4100 eksemplari.
2-liitrise mootoriga mudelit 320 ehitati kahes kereversioonis: 2 uksega limusiinidele valmistas kered Ambi-Budd, 2 uksega
kabriolettidele erinevad kerefirmad. 1939. aasta alguses vahetas selle mudeli omakorda välja BMW 321. Mudeli 320 eripäraks
olid (vastupidiselt 321-le) tol ajal suhteliselt vähelevinud ettepoole avanevad uksed.
|
BMW 320 (1938) Erikerega kabriolett. Oli ümber ehitatud BMW 321 esisillale.
2003 müüdi Lätti, edasi Leetu, sealt mujale Euroopasse. |
|
|
|
|
1978. a-d |
1978. a-d |
1990. a-d |
1990. a-d |
|
|
|
|
1990. a-d |
1990. a-d |
1990. a-d |
1990. a-d |
|
|
|
|
2003. a., Läti |
2003. a., Läti |
2000. a-d, Leedu |
|
|
|
Mudeli 320 järglasena toodeti 1938-41 üle 3600 BMW 321, Ambi-Budd valmistas kered 2 uksega limusiinidele ja erinevad kerefirmad
2 uksega kabriolettidele. 320 ja 321 väliseks erinevuseks on uste avanemise suund: esimesel ettepoole, teisel (sarnaselt ülejäänud
tolle aja BMW mudelitele) tahapoole. BMW 321 oli kallim kui näiteks Wanderer W24 ja Mercedes-Benz 170V, olles umbes samas
hinnaklassis kui Ford V8.
321 toodeti 1945-50 BMW nime all edasi SDV territooriumile jäänud Eisenachi tehases. Kokku ehitati pärast sõda veel 8900 BMW 321,
millest suur osa rändas sõjakulude katteks N. Liitu. Eestis on BMW 321 väga levinud, kuid valdavalt on tegu just pärast sõda
Ida-Saksamaal toodetud autodega.
|
AUTOD-PILDID BMW 321 |
326
|
326 oli BMW populaarseim sõjaeelne mudel, seda toodeti 1936-41 ligi 16000. Ehitati 4 uksega limusiine, 2 ja 4 uksega kabriolette
ja sport-kabriolette. BMW ise keresid ei valmistanud, limusiinid ehitas peamiselt Ambi-Budd, kabriolettide kered tulid mitmest
kerefirmast. Eestis on BMW 326 väga levinud ja neid leidub tänapäevalgi päris palju. Lisaks limusiinidele on teada ka mõned
kabrioletid (üks arvatavasti Erdmann & Rossi erikerega).
|
BMW 326 sport-kabriolett Drauz (1936) Auto osteti Leningradist Lätti, sealt
Eestisse, 1990ndate II pooles müüdi tagasi Lätti, kus restaureeriti; hiljem müüdi mujale Euroopasse. |
|
|
|
|
1980. a-d(?) |
1980. a-d(?) |
1980. a-d(?) |
|
|
|
|
|
1990. a-te lõpp, Riia |
1990. a-te lõpp, Riia |
2002. a., Läti |
2002. a., Läti |
BMW 326 Erdmann & Rossi rodster (1937) Asus Pärnu kandis,
1990. aastate alguses müüdi Lätti, selleks ajaks olid kadunud algne katusemehhanism ja originaalistmed.
Lätist läks Rootsi kaudu Saksamaale, kus 2013. a. paiku lõppes kauakestnud restaureerimine. Auto omanikuks on olnud kerefirma
Erdmann & Rossi ajaloo uurija Rupert Stuhlemmer. |
|
|
|
|
1960.-1970. a-d |
1960.-1970. a-d |
1960.-1970. a-d |
1960.-1970. a-d |
|
|
|
|
1960.-1970. a-d |
1960.-1970. a-d |
1960.-1970. a-d |
1960.-1970. a-d |
|
|
|
|
1960.-1970. a-d |
1975. a., Riia |
1990. a-te algus |
|
BMW 326 (1938) 2 uksega kabriolett |
|
|
|
|
1977. a. |
1977 Tähesõit Pärnu 77 Foto: Klubi Unic vanasõidukid 1982 |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700, Risti |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
|
|
|
|
1980. a-d, Pikavere |
1980. a-d, Pikavere |
|
|
BMW 326 (1937) 4 uksega kabriolett
Oli kinniseks ümber ehitatud, 1990. aastatel müüdi Lätti, kus restaureeriti. |
|
|
|
|
2014. a., Riia |
|
|
|
BMW 326 (1936) Toodud kunagi Eestisse Leningradist. Kandis
puna-valget EMW firmamärki, ka mootor oli EMW. |
|
|
|
|
1976. a., enne sõidukorda seadmist |
1983. a. |
1983. a. |
|
|
|
|
2010. a. |
2010. a. |
|
|
BMW 326 (1936) |
|
|
|
|
1991. a., Rakvere |
1991. a., Rakvere |
|
|
BMW 326 (1937) |
|
|
|
|
1978. a., Riia |
|
|
|
BMW 326 (1938) Omanik /2002/: koikva[ät]hotmail.com |
|
|
|
|
U. 1990. a. Fotod: www.ujuja.narod.ru/photobmw.html |
BMW 326 (1938) |
|
|
|
|
1980. a-d |
1994. a., Pikavere |
1994. a., Pikavere |
1994. a., Pikavere |
|
|
|
|
1994. a., Pikavere |
|
|
|
BMW 326 (1938) Müüdud Saksamaale. |
|
|
|
|
2000. a-d(?) |
|
|
|
BMW 326 (1938) Restaureerimisel /2011/. |
|
|
|
|
2008. a. |
2011. a. |
2011. a. |
2011. a. |
BMW 326 (1938-39) 2012. a-l sama auto? |
|
|
|
|
1970. a-te lõpp |
1970. a-te lõpp, Vändra |
1970. a-te lõpp, Vändra |
1982. a. Ralli Tallinn- Palermo, Palmse |
|
|
|
|
1986. a. Ralli Rakvere-Narva |
1987. a. Nõmme Sügis |
2012. a. |
2012. a. |
|
|
|
|
2012. a. |
|
|
|
BMW 326 (1939) |
|
|
|
|
1970. a-d |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1991. a. Old Tallinn Ring |
1991. a. Old Tallinn Ring |
BMW 326 (1940) |
|
|
|
|
Suverull 2002, Otepää Vt ka
Virtuaalne Vanatehnikamuuseum |
|
|
BMW 326 (1936-41) |
|
|
|
|
1970. a-d |
|
|
|
BMW 326 (1936-41) |
|
|
|
|
1986. a. Ralli Rakvere-Narva |
1986. a. Ralli Rakvere-Narva |
|
|
BMW 326 (1936-41) Tehnika mitteoriginaal. |
|
|
|
|
2005. a., Lõuna-Eesti |
2005. a., Lõuna-Eesti |
2005. a., Lõuna-Eesti |
|
BMW 326 (1936-41) |
|
|
|
|
2009. a. |
|
|
|
BMW 326 (1936-41) Auto oli igapäevases kasutuses ja "väsis" nii ära,
et murdus pooleks, seejärel lammutati 1980. a-tel varuosadeks. |
|
|
|
|
1982. a. |
|
|
|
BMW 326 (1936-41) Väidetavalt lammutatud. |
|
|
|
|
2000. a-d, Saaremaa |
2000. a-d, Saaremaa |
|
|
BMW 326 (1940) Lammutatud varuosadeks. |
|
|
|
|
2011. a. |
2011. a. |
|
|
327
|
Sport-kupee ja sport-kabriolett keredega BMW 327 toodeti 1937-41 kokku üle 1300. Lisaks veel üle 550 võimsama, kuid välimuselt
peaaegu identse 327/28 (1938-40). Pärast sõda tõid Punaarmee ohvitserid Saksamaalt peale limusiinide meelsasti kaasa ka
sportmasinaid ja nii sattus päris palju autosid BMW 327 ka N. Liitu. Eestis oli 1970. aastateks alles mitu kupeed ja vähemalt 2
kabrioletti. Üks kupee läks Soome juba 1985. aastal.
1949-55 toodeti SDV-s üle 500 BMW/EMW 327, kuid N. Liitu neid (vähemalt suuremates kogustes) teadaolevalt ei toodud.
|
BMW 327 (1937-38) Kabriolett. |
|
|
|
|
1980. a-d Foto: Klubi Unic kalender 1986 |
1985. a. Ralli Vanasõidu- kid Saaremaal 1985 |
1980. a-d Foto: Autorevüü 2/1997 |
1990. a-d |
|
|
|
|
1990. a-d |
|
|
|
BMW 327 (1940) Kabriolett.
Restaureeritud 1997-2007. Müüdud välismaale. |
|
|
|
|
1996. a. |
1996. a. |
2003. a. |
2005. a. |
|
|
|
|
2007. a. |
Vt ka Virtuaalne Vanatehnikamuuseum |
BMW 327 (1937-41) Kabriolett. Ehitati ümber Volga tehnikale,
müüdi Lätti, sealt edasi Leetu. |
|
|
|
|
1970. a-d |
1976. a. Ralli Tallinn-Rakvere 76 |
1980. a., Riia |
1980. a., Riia |
|
|
|
|
1980. a., Bauska |
1981. a. ralli Kretinga 81 |
1983. a. ralli Baldone 83 |
1983. a. ralli Baldone 83 |
BMW 327 (1937-41) Kabriolett.
Toodi Eestisse 1950. a-te lõpus Moskvast, pärast avariid ehitati korduvalt ümber, lammutati 1980. a-te
alguses. |
|
|
|
|
1960./1970. a-d |
1960./1970. a-d |
1960./1970. a-d |
1970. a-d |
BMW 327/28 (1939) Kabriolett.
Raami nr 74417. Müüdi 1978. aastal Lätti, sealt Leetu, hiljem Saksamaale. |
|
|
|
|
1978/79. a., Riia |
1979. a., Riia |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1980. a-d, Leedu |
|
|
|
|
1981. a. ralli Kretinga 81 |
1983. a. Ralli Saldus 83 |
1983. a. Ralli Saldus 83 |
|
BMW 327 (1938) Kupee. Müüdud välismaale. |
|
|
|
|
1975. a. |
1975. a. Riia |
1986. a., Tallinn Foto: Mobilisti 6/1986 |
|
|
|
|
|
1980. a-te lõpp |
1980. a-te lõpp |
1990. a-d |
1990. a-d |
|
|
|
|
1998. a. |
1998. a. |
|
|
BMW 327 (1939) Kupee. Ilmselt 17-62EAA
ja viidi 1985 Soome. |
|
|
|
|
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 |
1985. a., Soome Foto: Mobilisti 1/1987 |
1985. a., Soome Foto: Mobilisti 4/1985 |
1988. a., Soome Foto: Mobilisti 6/1993 |
BMW 327 (1939) Kupee. Eestis 1949. aastast. |
|
|
|
|
1970. a-d |
1975. a., Riia |
1975. a., Riia |
1975. a., Riia |
|
|
|
|
1975. a., Riia |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo, Tallinn |
1983. a. Ralli Viljandi- Pärnu |
1980. a-d |
|
|
|
|
1985. a. Ralli Vana- sõidukid Saaremaal 1985 |
1986. a., Riia |
1987. a., Läti |
|
BMW 327 (1941) Kupee.
Restaureeritud 2000. a-tel, müüdud Lätti ja sealt peagi edasi. |
|
|
|
|
2006. a., Eesti |
2010. a., Läti |
2010. a., Läti |
2010. a., Läti |
BMW 327 (1941?) Kupee.
Müüdi 1970. a-tel Moskvasse, sealt Lätti. |
|
|
|
|
1970. a-d |
1970. a-d |
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700, moskvalasest omaniku käes |
|
|
|
|
1983. a. Riia |
2003. a., Moskva |
|
|
329
|
1,9-liitrine 6-silindriline BMW 329 oli moderniseeritud disainiga 319 ja seda nn üleminekumudelit toodeti 1936-37 vaid ligi 1200
eksemplari. 1937. aastal vahetas selle välja BMW 320, mille hiljem omakorda asendas BMW 321.
|
BMW 329 (1936) Kabriolett. |
|
|
|
|
1997. a. näitus Vana & Uus, Tallinn |
2006. a., Palmse mõis |
2006. a., Palmse mõis |
|
335
|
3,5-liitrine 6-silindriline 335 oli kõige suurem ja luksuslikum BMW enne sõda, tehase esindusmudel. 1938/39-41 ehitati neid
uusimatel andmetel kokku 439 eksemplari.
|
BMW 335 (1939-41) 2 uksega kabriolett Autenrieth, kere nr 535102. Restaureerimisel alates 2012.
NB! Taastaja on huvitatud kõikvõimalikust BMW mudeliga 335 seonduvast infost ja osadest!
Kontakt: tel 53444474, e-post ubbe[ät]proparts.ee |
|
|
|
|
2004. a., Tartu |
2004. a., Tartu |
2011. a. |
2011. a. |
|
|
|
|
2011. a. |
|
|
|
|
|
BMW 340 (alates 1952 EMW) põhines BMW sõjaeelsel menumudelil 326. Seda toodeti Ida-Saksamaal Eisenachis, endises BMW tehases
1949-55 kokku üle 21200 eksemplari. Suur osa neist saadeti reparatsioonitasuna N. Liitu. Kuna idasakslased turustasid oma autosid
ka Lääne-Euroopas, kuid firma BMW tegutses Lääne-Saksamaal edasi, tuli BMW nime kasutamine lõpetada. Alates 1952. a-st kandsidki
"ida-BMWd" senise sini-valge asemel puna-valget logo kirjaga EMW (Eisenacher Motorenwerk).
|
AUTOD-PILDID BMW/EMW 340 |
|
|
|
|
|
|
galerii[ät]hot.ee |