Eesti Antiikautode Galerii


ESILEHT UUDISED


BMW/EMW 321 ja 340




321
Mudeli 320 järglasena toodeti 1938-41 üle 3600 BMW 321, Ambi-Budd valmistas kered 2 uksega limusiinidele ja erinevad kerefirmad 2 uksega kabriolettidele. 320 ja 321 väliseks erinevuseks on uste avanemise suund: esimesel ettepoole, teisel (sarnaselt ülejäänud tolle aja BMW mudelitele) tahapoole. BMW 321 oli kallim kui näiteks Wanderer W24 ja Mercedes-Benz 170V, olles umbes samas hinnaklassis kui Ford V8.
321 toodeti 1945-50 BMW nime all edasi SDV territooriumile jäänud Eisenachi tehases. Kokku ehitati pärast sõda veel 8900 BMW 321, millest suur osa rändas sõjakulude katteks N. Liitu. Eestis on BMW 321 väga levinud, kuid valdavalt on tegu just pärast sõda Ida-Saksamaal toodetud autodega.


BMW 321 (1938-41)
Kabriolett.
Ehitati ümber kinniseks ja GAZ-i tehnikale. Restaureerimisel /2015/.
2005. a. Vanasõidukite Suursõit 2005. a. Vanasõidukite Suursõit 2015. a. 2015. a.


BMW 321 (1947)
Taastamisel /2003/.
2003. a. 2003. a.


BMW 321 (1948)
2007. a.


BMW 321 (1948)
1998. a., Kurtna 1998. a., Kurtna


BMW 321 (1949)
2003. a. 2003. a.


BMW 321 (1949)
1995. a., Tallinn 1995. a., Tallinn 1995. a., Tallinn U. 2005. a.


BMW 321 (1938-49)
2008. a. 2008. a. 2012. a.


BMW 321 (1938-49)
Oli arvel 1942. a. Stoewerina.
1990. a-d
Foto: Mobilisti 4/1997
1990. a-d
Foto: Mobilisti 4/1997
2003. a., Tallinna lähedal 2016. a.
2016. a. 2016. a.


BMW 321 (1938-49)
U. 2000. a.


BMW 321 (1938-49)
Foto: Kuldne Börs 25.04.-28.04. 2002 2016. a. 2016. a. 2016. a.
2016. a.


BMW 321 (1938-49)
1990. a., Rakvere 1990. a., Rakvere 1990. a., Rakvere 1990. a., Rakvere


BMW 321 (1938-49)
1970. a-d


BMW 321 (1938-49)
1970. a-te lõpp, Vändra 1979. a. Ralli Haapsalu 79/700, Risti 1980. a-d, Pikavere


BMW 321 (1938-49)
1970. a-d, Riia 1970. a-d, Riia


BMW 321 (1938-49)
1980. a-d, Pikavere 1980. a-d, Pikavere


BMW 321 (1938-49)
1984. a. Ralli Tartu-Võru


BMW 321 (1938-49)
1989. a., Viljandi 1989. a., Viljandi


BMW 321 (1938-49)
Ümber ehitatud.
1990. a., Rakvere 1990. a., Rakvere


BMW 321 (1938-49)
Ümber ehitatud.
2005. a., Tagadi (Kurtna) 2005. a., Tagadi (Kurtna) 2005. a., Tagadi (Kurtna)


BMW 321 (1938-49)
Ümber ehitatud, esiosa Opelilt.
2005. a., Tagadi (Kurtna) 2005. a., Tagadi (Kurtna)


BMW 321 (1938-49)
Taastamise ootel.
2005. a. 2005. a.


BMW 321 (1938-49)
2007. a.


BMW 321 (1938-49)
1995. a., Rakvere 2008. a., Rakvere 2008. a., Rakvere


BMW 321 (1938-49)
1995. a., Rakvere 2008. a., Rakvere


BMW 321 (1938-49)
2013. a. 2013. a. 2013. a.


BMW 321 (1938-49)
2003. a.


BMW 321 (1938-49)
Mootor, käigukast ja sillad Volga.
2004. a. 2004. a.


BMW 321 (1938-49)
Katus madalamaks lastud. Orig. sillad, muu puudu.
2004. a. 2004. a.


BMW 321 (1938-49)
2005. a., Mõigu 2005. a., Mõigu


BMW 321 (1938-49)
2005. a.


340
BMW 340 (alates 1952 EMW) põhines BMW sõjaeelsel menumudelil 326. Seda toodeti Ida-Saksamaal Eisenachis, endises BMW tehases 1949-55 kokku üle 21200 eksemplari. Suur osa neist saadeti reparatsioonitasuna N. Liitu. Kuna idasakslased turustasid oma autosid ka Lääne-Euroopas, kuid firma BMW tegutses Lääne-Saksamaal edasi, tuli BMW nime kasutamine lõpetada. Alates 1952. a-st kandsidki "ida-BMWd" senise sini-valge asemel puna-valget logo kirjaga EMW (Eisenacher Motorenwerk).

BMW 340 (1950)
Restaureerimisel /2008-09/.
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700, Risti 2005. a. Vanasõidukite Suursõit


BMW 340 (1950)
Restaureeritud 2003-12.
2002. a. 2004. a. 2009. a. 2012. a.
2012. a. 2014. a.


BMW 340 (1950)
1990. a-d
Foto: Mobilisti 3/1993


BMW 340 (1950)
Ümber ehitatud.
2007. a. 2007. a. 2007. a. 2007. a.


BMW 340 (1950)
Foto: Kuldne Börs 16.06.1993


BMW 340 (1951?)
Tagasild ja mootor Pobeda.
2004. a.


BMW 340 (1952)
1970./1980. a-d 1980. a. 1990. a., Rakvere 1990. a., Rakvere
1991. a., Rakvere 1991. a., Rakvere


BMW 340 (1952)
1980. a-d 1980. a-d 1990. a., Rakvere 1990. a., Rakvere


EMW 340-2 (1952-55, passis 1948)
2006. a.


EMW 340 (1953)
 
2005. a.


BMW 340 (1949-52)
1979. a. Ralli Haapsalu 79/700 1979. a. Ralli Haapsalu 79/700, Risti


BMW 340 (1949-52)
1970. a-te lõpp, Vändra 1980. a.


BMW 340 (1949-52)
1970. a-d, Tallinn


BMW 340 (1949-52)
1970. a-d


BMW 340 (1949-52)
Pärnu, "Punase torni" juures
Foto: www.visitestonia.com


BMW 340 (1949-52)
Käiguosa GAZ-24
U. 1989. a., Tallinn


BMW 340 (1949-52)
1992. a., Rakvere 1992. a., Rakvere


BMW 340 (1949-52)
1977. a., Riia


BMW 340 (1949-52)
1970. a-te lõpp


BMW 340 (1949-52)
1979.(?) a., Vändra 1979.(?) a., Vändra


BMW 340 (1949-52)
1973. a., Tartu


BMW 340 (1949-52)
1980. a-d, Pikavere 1980. a-d, Pikavere


BMW 340 (1949-52)
2000. a. Ümber Eesti sõit, Võsu


BMW 340 (1949-52)
Foto: juulu[ät]hotmail.com


BMW 340 (1949-52)
1980. a-d 2003. a. 2003. a. 2003. a.
2003. a.


BMW 340 (1949-52)
2006. a.


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
1990. a., Võsu


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
1991. a., Võsu


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2001. a.


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2002. a.


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2000. a-d


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2000. a-d


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2000. a-d


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2008. a. 2014. a.


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2004. a.


BMW 340 / EMW 340 (1949-55)
2005. a.
galerii[ät]hot.ee