|
|
|
|
ALBION
|
ALBION (enne 1916?) 1970. a-te lõpus müüdi Lätti.
Kuulus Uzvara kolhoosile, hiljem restaureeriti, asub Mikelise puhkekeskuse vanatehnikamuuseumis Bauska lähedal. |
|
|
|
|
1970. a-d Foto: Mobilisti 5/1985 |
1970. a-d, Eesti? |
1970. a-d, Eesti? |
2008. a., Läti |
/Berliet/
|
Saksa armee 329. jalaväediviisile "Hammer" kuulunud veoauto Berliet osad. Pärit
Võrumaalt. Alles on radiaatorivõre, radiaator, kaks ust, arvatavasti samale autole kuulunud pooltelg.
Radiaatorivõrel on slaavi tähtedega kiri "Slava Stalinu". Uksel mh. kiri "Leni" ja üle värvitud vapp kirjaga "Hammer".
Võrumaale toodi auto arvatavasti Kuramaalt ("Hammer" võitles põhiliselt Venemaal ja lõpetas Kura kotis). |
|
|
2005. a. |
|
|
|
BÜSSING-NAG
|
BÜSSING-NAG (1938) Palju mitteoriginaalseid detaile - kabiin (Skoda jm?),
mootor (Ikarus) jne. Kuulus varem Tallinna Autobussikoondisele. |
|
|
|
|
1966. a., Tallinn |
1980. a-d Foto: Klubi Unic kalender 1987 |
1982. a. Ralli Tallinn-Palermo |
|
CITROEN
|
CITROEN 23RU (1940) Auto toodi Eestisse 1945. a.
lõpul Lätist Kuramaa trofeetehnika kogumiskohast. Oli kuni 1954. a-ni Pärnumaal Are meierei kasutuses, hiljem lammutati osadeks.
1980. a-ks oli autost säilinud raam, kabiin ja poritiivad. Taastatud 1980-1984; radiaatorivõre DKW-lt, hetkel pole peal ka
originaalmootor. |
|
|
|
|
1980. a-d Foto: Klubi Unic kalender 1987 |
2000. a. Ümber Eesti sõit, Võsu |
2007. a. Vanaveokite kokkutulek Järvakandis |
2007. a. Vanaveokite kokkutulek Järvakandis |
|
|
|
|
2007. a. Vanaveokite kokkutulek Järvakandis |
17.08.2013, Valga Militaarajaloo Festival |
|
|
Vt ka Virtuaalne Vanatehnikamuuseum |
DELAHAYE
|
DELAHAYE 103-A (u. 1932-40)
Tõenäoliselt sattus auto Saaremaale sõja ajal koos sakslastega. Võib-olla olnud algselt buss või tuletõrjeauto. Pärast sõda
kasutati Muhu jahuveskis veoautona. Enne 1949. a-t võeti auto osadeks ja säilis nii kuni 1980. a-teni, mil taas kokku pandi.
Pealisehituse osa pole säilinud. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2011. a. |
|
|
|
FIAT
|
FIAT 510 (1922-23) Oli algselt sõiduauto, enne sõda kasutati nii sõidu- kui veoautona (kere
vahetati vastavalt vajadusele). Taastati veoautona. Mõnedel andmetel müüdud välismaale. |
|
|
|
|
1980. a-d Foto: Klubi Unic kalender 1986 |
1984. a. Ralli Tartu-Võru 84 |
|
|
KRUPP
|
KRUPP L2H143 (1940) Restaureerimisel. |
|
|
|
|
1990. a-d |
1992. a., Tõrma, Rakvere lähedal |
1992. a., Tõrma, Rakvere lähedal |
|
Vt ka Taaravainu autod ja mootorrattad |
MAN
|
MAN ML4500 (1944)
Toodi Eestisse 1945 Kuramaalt, oli Tallinna Toidukaubastu käsutuses. Restaureeritud 1982-1983. |
|
|
|
|
1983. a. Tähesõit Viljandi-Pärnu 83, Pärnu Vallikäär |
U. 1980. a-l filmivõtetel, auto juures Fredi Lepp |
1980. a-d Foto: Klubi Unic kalender 1987 |
|
|
|
|
1980. a-d |
2000. a. Ümber Eesti sõit, Võsu |
2007. a. Vanaveokite kokkutulek Järvakandis |
2007. a. Vanaveokite kokkutulek Järvakandis |
Vt ka Virtuaalne Vanatehnikamuuseum |
MERCEDES-BENZ
|
MERCEDES-BENZ L3000S (1942) Oli algselt tuletõrjeauto, mille tõid sakslased
Tallinna 1942. aastal. Kuna tuletõrjevarustus oli aja jooksul kaduma läinud, taastati veoautona. |
|
|
|
|
1980. a-d Foto: Klubi Unic kalender 1987 |
1986. a., Läti |
1986. a. Sajandi Sõit, Rakvere |
1987. a. Nõmme Sügis |
MERCEDES-BENZ / GAZ-51A (19?) Endine Tallinna Trammi- ja
Trollibussikoondise teenistusauto. Mercedes-Benz 1500 ja Gaz-51A sümbioos. |
|
|
|
|
1970. a-d, Tallinn |
1970. a-d, esiplaanil elektrik-autojuht Leonard Unt |
1971. valminud filmis Risk (Moldova-film) |
|
|
|
|
|
U. 1972. a. |
U. 1972. a. |
|
|
MORRIS-COMMERCIAL
|
MORRIS-COMMERCIAL 3.5B (1930) Müüdud Lätti. |
|
|
|
|
1980. a-d Foto: Klubi Unic kalender 1987 |
1992. a., Tõrma, Rakvere lähedal |
1992. a., Tõrma, Rakvere lähedal |
1992. a., Tõrma, Rakvere lähedal |
Vt ka Taaravainu autod ja mootorrattad |
OPEL
|
OPEL BLITZ (1941)
Endine Soome armee auto. Toodud Soomest Eestisse 2005. a. alguses. Kuulub Eesti SS-Leegioni Muuseumi kollektsiooni Pärnus.
Auto on osalenud Oliver Hirchbiegel'i filmis "Der Untergang" (võtted Peterburis), Ake Lindman'i filmis "Jatkosota" ja Olli Saarela
filmis "Rukajärven tie". |
|
|
|
|
|
|
|
|
2005. a. |
|
|
|
|
2005. a. |
Erinevad reenactment üritused |
|
|
|
|
Erinevad reenactment üritused |
|
|
OPEL BLITZ (19?) Raam, sillad ja kabiini osad. Mootor pole originaal. |
|
|
|
|
2004. a. Fotod: www.unicweb.ee |
|
|
PEUGEOT
|
PEUGEOT DK5 (19?) Oli kasutusel Võrus tuletõrjeautona. |
|
|
|
|
1990. a-d |
1990. a-d |
|
|
RENAULT
|
RENAULT AHS või AHN (19?) |
|
|
|
|
1990. a-d |
|
|
|
RSO (Raupenschlepper Ost) / STEYR 470 / STEYR RSO
|
Roomikveok Raupenschlepper Ost ehk RSO töötati välja Austrias Steyri tehases. Litsentsi alusel valmistasid RSO-sid ka Gräf & Stift
Austrias ja Klöckner-Humboldt-Deutz (Magirus) ning Auto Union Saksamaal. Kokku toodeti 1942-45 RSO-sid 27 950.
Vt: www.zuckerfabrik24.de/steyrpuch
RSO-sid kasutasid saksa väed sõja ajal ka Eestis ja neid oli ka Eesti väeosade varustuses.
RSO (1942-45) raam, kabiinid ja muud detailid. |
|
|
|
|
2004. a. |
2004. a. |
|
|
|
|
|
|
2004. a., RSO kabiin nr 3384, valmistatud Auto Unioni Horchi tehases |
TEMPO
|
TEMPO A200 või A400 (1939) |
|
|
|
|
1985. a. Foto: Mobilisti 2/1986 |
1985. a. Foto: Mobilisti 2/1986 |
1985. a. Foto: Mobilisti 2/1986 |
1987. a., Vilnius |
|
|
|
|
1991. a. Old Tallinn Ring |
2001. a., Tallinn |
2006. a., Palmse mõis |
2006. a., Palmse mõis |
|
/?/
|
Tundmatu tuletõrjeauto raam. Kuulus peale sõda Maidla vallale, kuhu oli toodud
trofeeautode laost. Auto kastis oli DKW mootoriga mootorprits. Raami juures olid säilinud ka kabiini ja poritiibade
jäänused. Vrakk seisis mahajäetuna üle 30 aasta, varem olevat peal olnud ka mootor ja sillad.
Raami pikkus 5300 mm, laius 750 mm, tagumiste vedrude laius 1080 mm. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2003.-04. a. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
galerii[ät]hot.ee |