Eesti Antiikautode Galerii


ESILEHT UUDISED


CHRYSLER   DE SOTO   DODGE   PLYMOUTH


Walter P. Chrysler moodustas Chrysler Corporationi 1925. a-l, et võtta üle tema enda poolt juhitud autotehas Maxwell Motor Co. Chrysleri märki kandvad autod olid turule ilmunud juba 1924. a-l, 1928 lasti turule odavama hinnaklassi Plymouth ja keskklassi mark De Soto ning omandati Ameerika üks suuremaid autotootjaid, 1914 asutatud Dodge-Brothers. Samal aastal tõusis Chrysler Corp USA 3 suurima autotootja hulka.

CHRYSLER
Chryslerid kuulusid keskmisse ja kõrgemasse (Chrysler Imperial, mõnikord on Imperiali loetud ka omaette margiks) hinnaklassi. 1931. a-st olid saadaval ka 8-silindrilised mudelid. 1934 lasti turule revolutsiooniline Chrysler Airflow (lisaks ka sõsarmudel De Soto Airflow).
1926. aastal oli Eestis arvel 1 Chrysler, 1930 juba 122 (neist 92 taksod), 1935 125 (populaarsuselt kolmas automark) ning 1940 märgatav tagasiminek - 94 Chryslerit. Kuid tõenäoliselt oli osa Chrysleri nime all registreeritud autodest tegelikult Plymouthid. Margi esindaja oli 1920. a-te lõpus AS Schilling & Wolkmar, 1930. a-te teisel poolel autoäri Joachm. Christn. Koch.
1970. a-te alguses oli Eestis Chryslerina arvel vähemalt 5 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduautot.


CHRYSLER 75R (1928/1934?)
Omanik: Villu Rästas.
1928. a. Chryslerile ehitati mälestuste järgi 1930. a-tel uus ja moodsam kere. Lisaks raamile jäid alles ka mootor ja sillad. Pärast sõda vahetati välja mootor ja tagasild.
Enne 1934. a-t, Tallinn 1976. a. Ralli Tallinn-Rakvere 76 1978. a. 1970. a-te lõpp, Vändra
1983. a., Saaremaa


CHRYSLER WINDSOR (1941)
Kunagi ameeriklaste poolt Punaarmee ohvitserile kingitud ja hiljem Eestisse sattunud autost on säilinud vaid kere.
2005. a.


DE SOTO
1928. a-st toodetud keskmise hinnaklassi De Sotod polnud Eestis enne sõda eriti levinud. 1930 oli neid registreeritud 2, 1935 3 ja 1940 6. 1938. aastal imporditi Eestisse 5 De Sotot. Margi Eesti esindus oli 1935 firma Joachm. Christn. Koch ja 1938. a-st Johannes Valteri käes.
1970. a-te alguses oli Eestis De Sotona arvel 1 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduauto.


DE SOTO DELUXE (1937)
2002. a. Tartu
Foto: kajacul.pri.ee/opossum


DODGE

Vendade Dodge'ide poolt 1914. aastal asutatud Dodge-Brothers tõusis paari aastaga Ameerika suurimate autotootjate hulka. 1928 ostis W. P. Chrysler oma firmast mitmeid kordi suurema Dodge-Brothersi (asutajatest vennad olid haiguse tagajärjel surnud juba 1920) ja 1930. a-tel võeti nimena kasutusele lihtsalt Dodge. 1926 oli Eestis 15, 1930. a. lõpus 43 ja 1940 55 sõiduautot Dodge. Margi esindajaks oli 1920. a-te alguses Julius Johanson, seejärel üle kümne aasta Eesti AS C. Siegel, alates 1937. a-st AS Mercantile.
1970. a-te alguses oli Eestis Dodge'ina arvel vähemalt 10 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduautot.


DODGE (193?)
2002. a.


DODGE CUSTOM D22 (1942)
Mootor Gaz-51.
1980. a-d 1980. a-d 2000. a-d
Foto: www.unicweb.ee


DODGE WC 57 COMMANDER CAR (1943-44)
2005. a. Vanasõidukite Suursõit 2003. a. Militaarsõidukite kokkutulek Kõrvemaal


PLYMOUTH
1928. a-l tootmisse läinud odavama hinnaklassi Plymouth oli 1930. a-tel Chrysleri populaarseim mark. Eestis oli Plymouthe registreeritud 1935. a-l 4 ja 1940. a-l 8, kuid tõenäoliselt olid paljud Plymouthid arvele võetud Chrysleri nime all (lugedes selle ekslikult Chrysleri mudeliks, mitte eraldi margiks). Plymouthe esindas Eestis 1920. a-te lõpus AS Schilling & Wolkmar, siis Joachm. Christn. Koch, 1930. a-te lõpus OÜ H. Lagus & Ko.
1970. a-te alguses oli Eestis Plymouthina arvel vähemalt 4 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduautot.


PLYMOUTH? (19?)
Täielikult ümber ehitatud kunagi taksot sõitnud arvatav Plymouth.
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia 2005. a. 2005. a. 2005. a.
2005. a. 2005. a. 2005. a.


PLYMOUTH (1939)
Foto: Kuldne Börs 16.06.1993 1990. a-d
Foto: Mobilisti 1/1994

galerii[ät]hot.ee