|
|
|
|
CHRYSLER
|
Chryslerid kuulusid keskmisse ja kõrgemasse (Chrysler Imperial, mõnikord on Imperiali loetud ka omaette margiks) hinnaklassi. 1931.
a-st olid saadaval ka 8-silindrilised mudelid. 1934 lasti turule revolutsiooniline Chrysler Airflow (lisaks ka sõsarmudel De Soto
Airflow).
1926. aastal oli Eestis arvel 1 Chrysler, 1930 juba 122 (neist 92 taksod), 1935 125 (populaarsuselt kolmas automark) ning 1940
märgatav tagasiminek - 94 Chryslerit. Kuid tõenäoliselt oli osa Chrysleri nime all registreeritud autodest tegelikult Plymouthid.
Margi esindaja oli 1920. a-te lõpus AS Schilling & Wolkmar, 1930. a-te teisel poolel
autoäri Joachm. Christn. Koch.
1970. a-te alguses oli Eestis Chryslerina arvel vähemalt 5 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduautot.
|
CHRYSLER 75R (1928/1934?) Omanik: Villu Rästas. 1928. a. Chryslerile
ehitati mälestuste järgi 1930. a-tel uus ja moodsam kere. Lisaks raamile jäid alles ka mootor ja sillad. Pärast sõda vahetati
välja mootor ja tagasild. |
|
|
|
|
Enne 1934. a-t, Tallinn |
1976. a. Ralli Tallinn-Rakvere 76 |
1978. a. |
1970. a-te lõpp, Vändra |
|
|
1983. a., Saaremaa |
2019. a., Rakvere |
CHRYSLER ROYAL (1937)
Auto toodi Eestisse Leningradist ja võeti 1957. a-l arvele kui Citroen. 1970. a-tel vahetati mootor (Gaz-51) ja sillad. 1980. a-te alguses
auto ärandati ja sellega tehti avarii, mille tagajärjel murdus raam. 1980. a-te keskel müüdi Lätti. |
|
|
|
|
U. 1967. a. |
U. 1975-76. a. |
|
|
CHRYSLER WINDSOR (1941) Kunagi ameeriklaste poolt Punaarmee
ohvitserile kingitud ja hiljem Eestisse sattunud autost on säilinud vaid kere. |
|
|
|
|
2005. a. |
|
|
|
DE SOTO
|
1928. a-st toodetud keskmise hinnaklassi De Sotod polnud Eestis enne sõda eriti levinud. 1930 oli neid registreeritud 2,
1935 3 ja 1940 6. 1938. aastal imporditi Eestisse 5 De Sotot. Margi Eesti esindus oli 1935 firma
Joachm. Christn. Koch ja 1938. a-st
Johannes Valteri käes.
1970. a-te alguses oli Eestis De Sotona arvel 1 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduauto.
|
DE SOTO DELUXE (1937) |
|
|
|
|
2002. a. Tartu Foto: kajacul.pri.ee/opossum |
|
|
DODGE
|
Vendade Dodge'ide poolt 1914. aastal asutatud Dodge-Brothers tõusis paari aastaga Ameerika suurimate autotootjate hulka. 1928 ostis
W. P. Chrysler oma firmast mitmeid kordi suurema Dodge-Brothersi (asutajatest vennad olid haiguse tagajärjel surnud juba 1920) ja 1930.
a-tel võeti nimena kasutusele lihtsalt Dodge. 1926 oli Eestis 15, 1930. a. lõpus 43 ja 1940 55 sõiduautot Dodge. Margi esindajaks oli
1920. a-te alguses Julius Johanson, seejärel üle kümne aasta
Eesti AS C. Siegel, alates 1937. a-st
AS Mercantile.
1970. a-te alguses oli Eestis Dodge'ina arvel vähemalt 10 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduautot.
|
DODGE (193?) |
|
|
|
|
2002. a. |
|
|
|
DODGE CUSTOM D22 (1942) Mootor Gaz-51. |
|
|
|
|
1980. a-d |
1980. a-d |
2000. a-d Foto: www.unicweb.ee |
|
DODGE WC 57 COMMANDER CAR (1943-44) |
|
|
|
|
2005. a. Vanasõidukite Suursõit |
2003. a. Militaarsõidukite kokkutulek Kõrvemaal |
PLYMOUTH
|
1928. a-l tootmisse läinud odavama hinnaklassi Plymouth oli 1930. a-tel Chrysleri populaarseim mark. Eestis oli Plymouthe registreeritud
1935. a-l 4 ja 1940. a-l 8, kuid tõenäoliselt olid paljud Plymouthid arvele võetud Chrysleri nime all (lugedes selle ekslikult Chrysleri
mudeliks, mitte eraldi margiks). Plymouthe esindas Eestis 1920. a-te lõpus AS Schilling & Wolkmar,
siis Joachm. Christn. Koch, 1930. a-te lõpus
OÜ H. Lagus & Ko.
1970. a-te alguses oli Eestis Plymouthina arvel vähemalt 4 sõjaeelse väljalaskeaastaga sõiduautot.
|
PLYMOUTH? (19?) Täielikult ümber ehitatud kunagi taksot sõitnud arvatav
Plymouth. |
|
|
|
|
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia |
2005. a. |
2005. a. |
2005. a. |
|
|
|
|
2005. a. |
2005. a. |
2005. a. |
|
PLYMOUTH (1939) |
|
|
|
|
Foto: Kuldne Börs 16.06.1993 |
1990. a-d Foto: Mobilisti 1/1994 |
|
|
|
|
|
|
|
galerii[ät]hot.ee |