Eesti Antiikautode Galerii


ESILEHT UUDISED


HANOMAG


Veduri- ja masinaehitustehas Hannoverische Maschinenbau AG valmistas esimese veoauto 1905. ja sõiduauto 1924. aastal. 1920. a-tel sai kuulsaks Kommissbrot, kere sees asuvate poritiibadega 1-silindriline 0,5-liitrine Hanomagi odav väikeauto. 1930. a-tel tootis Hanomag umbes sama palju sõiduautosid nagu BMW, esindusmudeliks oli 2,2-liitrine 6-silindriline Sturm, mida toodeti 1934-38 kokku üle 4800 auto keredega 2 ja 4 uksega limusiin (Ambi-Budd), 2 uksega kabriolett (elegantsed erikered firmadelt Ambi-Budd, Gläser, Hebmüller) ja 2-istmeline sport-rodster. 1935 oli Hanomage Eestis registreeritud vaid 3, 1940 juba 31. 1930. a-tel esindasid Hanomagi Eestis esmalt Kr. Saar & Ko, seejärel Tallinna Manufaktuur ja Kaubanduse AS. Trofeeautodena saabus Hanomage Eestisse ka pärast sõda.



GARANT
1,1-liitrist 4-silindrilist mudelit Garant tootis Hanomag mitme põlvkonnana, ühtedel andmetel 1934-38 kokku ligi 12 000 (sh 1936-38 üle 6800). 2 uksega limusiinide ja kabrio-limusiinide kered valmistas peamiselt Karmann.

HANOMAG GARANT (1936-37)
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia 1975. a. vanasõidukite ralli, Riia 1977. a. Tähesõit Pärnu 77 1991. a. Old Tallinn Ring
1991. a. Old Tallinn Ring 1991. a. Old Tallinn Ring


HANOMAG GARANT (193?)
1990. a-d, Pärnu


KURIER
1,1-liitrine 4-silindriline Kurier oli tootmises 1934-38, peamiselt Ambi-Budd keredega 2-ukselisi limusiine ehitati üle 10 000.

HANOMAG KURIER (1934)
Moskvitshi mootor, käigukast, esisild.
1980. a-d 1970./1980. a-d


HANOMAG KURIER? (193?)
Oli arvel kui 1934. a. Rekord.
1960. a-d 1976. a. 1976. a.


HANOMAG KURIER? (193?)
Ehitati ümber Volga tehnikale, lammutati pärast avariid.
1980. a-d, Viljandi


REKORD
1,5-liitrine Rekord oli Hanomagi edukaim mudel 1930. aastatel. 1934-38 toodeti seda üle 18 000. 2 ja 4 uksega limusiinidele ja kabriolettidele valmistas kered taas Ambi-Budd. 1937-40 oli Mercedes-Benz 260D kõrval teise diislemootoriga sõiduautona Saksamaal seeriatootmises Hanomag Rekord Diesel, mida ehitati pisut üle 1000 (260D võrdluseks ligi 2000).

HANOMAG REKORD (1937)
Originaalmootor jm.
2005. a.


HANOMAG REKORD (1934-38)
2007. a.


HANOMAG REKORD (1934-38)
1970. a-d

HANOMAG REKORD (1934-38)
Sõidukorras, ümber ehitatud (esiosa, mootor, sillad (Pobeda)). Registris arvel kui Wanderer W23.
2000. a-d 2000. a-d


HANOMAG REKORD (1934-38)
2009. a.


HANOMAG REKORD (1934-38)
Vrakk.
1990. a-d


HANOMAG REKORD (1936-38)
Kabriolett. Vrakk. Seisab Viljandi lähedal metsas.
2000. a-d


STURM

HANOMAG STURM Cabriolet Hebmüller (1937-40)
Kinniseks ümber ehitatud kabriolett.
1979. a., Vändra 1979. a., Vändra


HANOMAG STURM? (1937-40)
Oli arvel kui 1938. a. Adler.
1977. a., Riia 1977. a., Riia 1978./79. a. (või 1977?), Riia


1300
Voolujooneline 1,3-liitrine 4-silindriline 2 uksega limusiin Hanomag 1,3L ehk 1300 oli tootmises 1938-41 ning seda valmistati üle 9100 eksemplari. Eestis on säilinud mitu Hanomag 1300.

HANOMAG 1300 (1939)
Puudu orig mootor, käigukast, sillad.
2003. a.


HANOMAG 1300 (1939-43)
1970. a-d


HANOMAG 1300 (1939-43)
2005. a. Eesti Maanteemuuseumi avamine Varbusel 2005. a. Vanasõidukite Suursõit
17.08.2013, Valga Militaarajaloo Festival


HANOMAG 1300 (1939-43)
2008. a.


HANOMAG 1300 (1939-43)
1989. a. Tartu 1989. a. Tartu 2010. a. Jõgeva 2010. a. Jõgeva


HANOMAG 1300 (1939-43)
1993. a.
Foto: Mobilisti 4/1993
1993. a.
Foto: Mobilisti 4/1993
2009. a. 2009. a.
2009. a. 2009. a. 2009. a. 2009. a.


HANOMAG 1300 (1939-43)
2008. a. 2014. a.



? ? ?


HANOMAG KURIER? (193?)
Pobeda mootor.
U. 1999. a., Tori-Jõesuu


HANOMAG REKORD/KURIER? (193?)
Esiosa väga tugevalt ümber ehitatud.
U. 1999. a., Viiratsi