Eesti Antiikautode Galerii


ESILEHT UUDISED


HANOMAG


Veduri- ja masinaehitustehas Hannoverische Maschinenbau AG valmistas esimese veoauto 1905. ja sõiduauto 1924. aastal. 1920. a-tel sai kuulsaks Kommissbrot, kere sees asuvate poritiibadega 1-silindriline 0,5-liitrine Hanomagi odav väikeauto. 1930. a-tel tootis Hanomag umbes sama palju sõiduautosid nagu BMW, esindusmudeliks oli 2,2-liitrine 6-silindriline Sturm, mida toodeti 1934-38 kokku üle 4800 auto keredega 2 ja 4 uksega limusiin (Ambi-Budd), 2 uksega kabriolett (elegantsed erikered firmadelt Ambi-Budd, Gläser, Hebmüller) ja 2-istmeline sport-rodster. 1935 oli Hanomage Eestis registreeritud vaid 3, 1940 juba 31. 1930. a-tel esindasid Hanomagi Eestis esmalt Kr. Saar & Ko, seejärel Tallinna Manufaktuur ja Kaubanduse AS. Trofeeautodena saabus Hanomage Eestisse ka pärast sõda.



GARANT
1,1-liitrist 4-silindrilist mudelit Garant tootis Hanomag mitme põlvkonnana, ühtedel andmetel 1934-38 kokku ligi 12 000 (sh 1936-38 üle 6800). 2 uksega limusiinide ja kabrio-limusiinide kered valmistas peamiselt Karmann.

HANOMAG GARANT (1936-37)
1975. a. vanasõidukite ralli, Riia 1975. a. vanasõidukite ralli, Riia 1991. a. Old Tallinn Ring 1991. a. Old Tallinn Ring
1991. a. Old Tallinn Ring


HANOMAG GARANT (193?)
1990. a-d, Pärnu


KURIER
1,1-liitrine 4-silindriline Kurier oli tootmises 1934-38, peamiselt Ambi-Budd keredega 2-ukselisi limusiine ehitati üle 10 000.

HANOMAG KURIER (1934)
Moskvitshi mootor, käigukast, esisild.
1980. a-d 1970./1980. a-d


HANOMAG KURIER? (193?)
Oli arvel kui 1934. a. Rekord.
1976. a. 1976. a.


HANOMAG KURIER? (193?)
Ehitati ümber Volga tehnikale, lammutati pärast avariid.
1980. a-d, Viljandi


REKORD
1,5-liitrine Rekord oli Hanomagi edukaim mudel 1930. aastatel. 1934-38 toodeti seda üle 18 000. 2 ja 4 uksega limusiinidele ja kabriolettidele valmistas kered taas Ambi-Budd. 1937-40 oli Mercedes-Benz 260D kõrval teise diislemootoriga sõiduautona Saksamaal seeriatootmises Hanomag Rekord Diesel, mida ehitati pisut üle 1000 (260D võrdluseks ligi 2000).

HANOMAG REKORD (1937)
Originaalmootor jm.
2005. a.


HANOMAG REKORD (1934-38)
2007. a.


HANOMAG REKORD (1934-38)
1970. a-d

HANOMAG REKORD (1934-38)
Sõidukorras, ümber ehitatud (esiosa, mootor, sillad (Pobeda)). Registris arvel kui Wanderer W23.
2000. a-d 2000. a-d


HANOMAG REKORD (1934-38)
2009. a.


HANOMAG REKORD (1934-38)
Vrakk.
1990. a-d


HANOMAG REKORD (1936-38)
Kabriolett. Vrakk. Seisab Viljandi lähedal metsas.
2000. a-d


STURM

HANOMAG STURM Cabriolet Hebmüller (1937-40)
Kinniseks ümber ehitatud kabriolett.
1979. a., Vändra 1979. a., Vändra


HANOMAG STURM? (1937-40)
Oli arvel kui 1938. a. ADLER.
1978./79. a. vanasõidukite ralli, Riia


1300
Voolujooneline 1,3-liitrine 4-silindriline 2 uksega limusiin Hanomag 1,3L ehk 1300 oli tootmises 1938-41 ning seda valmistati üle 9100 eksemplari. Eestis on säilinud mitu Hanomag 1300.

HANOMAG 1300 (1939)
Puudu orig mootor, käigukast, sillad.
2003. a.


HANOMAG 1300 (1939-43)
1970. a-d


HANOMAG 1300 (1939-43)
2005. a. Eesti Maanteemuuseumi avamine Varbusel 2005. a. Vanasõidukite Suursõit
17.08.2013, Valga Militaarajaloo Festival


HANOMAG 1300 (1939-43)
2008. a.


HANOMAG 1300 (1939-43)
1989. a. Tartu 1989. a. Tartu 2010. a. Jõgeva 2010. a. Jõgeva


HANOMAG 1300 (1939-43)
1993. a.
Foto: Mobilisti 4/1993
1993. a.
Foto: Mobilisti 4/1993
2009. a. 2009. a.
2009. a. 2009. a. 2009. a. 2009. a.


HANOMAG 1300 (1939-43)
2008. a. 2014. a.



? ? ?


HANOMAG KURIER? (193?)
Pobeda mootor.
U. 1999. a., Tori-Jõesuu


HANOMAG REKORD/KURIER? (193?)
Esiosa väga tugevalt ümber ehitatud.
U. 1999. a., Viiratsi
galerii[ät]hot.ee