|
|
|
|
AUSTIN
|
1920. aastatel esindas autosid Austin Eestis mõnda aega firma AS Hans Koch, kuid nii
1926. kui 1930. aastal oli Eestis registreeritud kõigest 2 Austinit. Tõelise populaarsuse saavutasid Inglise autod meil 1930.
aastatel. Austin sõidu- ja veoautode Eesti esindus oli sel kümnendil AS Kapsi & Ko
käes ning firma tõstis Austini kõige levinumaks Inglise automargiks Eestis - 1935. aastal oli registreeritud 17 ja 1940. aasta
1. jaanuari seisuga juba 103 sõiduautot Austin (lisaks ka 1 veoauto). Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid
II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Austinina arvel 10 autot.
|
AUSTIN SEVEN TOURER (1933) |
|
|
|
|
2007. a. Pärnu |
|
|
|
Vt ka Virtuaalne Vanatehnikamuuseum |
AUSTIN 10/4 ehk TEN-FOUR (1935) |
|
|
|
|
2000. a-d Vt ka: www.carrating.org |
|
|
AUSTIN BIG SEVEN SIXLITE (1938) Restaureerimisel.
1970. aastatel tehtud remondi käigus vahetati esivõre ja lisati tagaosa (Opelilt?).
Kellel on pakkuda originaaljuppe, võtke ühendust: sander6608[ät]hot.ee |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2006. a. |
|
|
|
AUSTIN 8 (1939) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2006. a. Varbuse Postijaama Päev |
|
|
AUSTIN 8 (1939?) |
|
|
|
|
1995. a. Tallinn |
1995. a. Tallinn |
1995. a. Tallinn |
2006. a. Tallinn |
|
|
|
|
2010. a. jaanuar Tallinn |
2010. a. jaanuar Tallinn |
|
|
AUSTIN 8 või 10 (1939-40?) |
|
|
|
|
2009. a. |
|
|
|
AUSTIN 8 või 10 (1939-40?) |
|
|
|
|
2015. a. |
|
|
|
AUSTIN 10 (1936) |
|
|
|
|
1991. a. Rakvere |
1991. a. Rakvere |
1991. a. Rakvere |
U. 1999. a. Tallinn |
AUSTIN (193?) Sama, mis eelmine? |
|
|
|
|
1970. a-d |
|
|
|
AUSTIN (193?) |
|
|
|
|
1960. a-te lõpp või 1970. a-d |
|
|
|
AUSTIN (193?) Austin 10? Ehitati ümber väikeveokiks, praeguseks
lammutatud. |
|
|
|
|
Peale 1986. a-t, Tallinn |
1986. a. Tallinn Foto: Mobilisti 5/1990 |
|
|
AUSTIN (193?) Vrakk. |
|
|
|
|
1990. a-d |
|
|
|
HILLMAN
|
Autod Hillman jõudsid Eesti turule alles 1934. aastal, mil margi esindajaks sai J. Puhk & Pojad.
Ilmselt 1937. aastal läks esindus üle firmale Joachm. Christn. Koch. 1935. aastal
oli Eestis registreeritud 2 Hillmani, 1940 juba 49 ja Hillman oli Briti markidest neljandal kohal Standardi järel ja napilt
Vauxhalli ees. Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis
Hillmanina arvel 4 autot.
|
HILLMAN (193?) Müüdi 1973 Lätti, siis oli
veel sõidukorras. |
|
|
|
|
1980. a-d, Riia |
|
|
|
HILLMAN MINX (193?) |
|
|
|
|
1985. a. |
1985. a. |
1985. a. |
1985. a. |
|
|
|
|
1980. a-d |
|
|
|
HILLMAN MINX (193?)
Müüdud Soome. |
|
|
|
|
2020. a., Soome |
2020. a., Soome |
2020. a., Soome |
2020. a., Soome |
|
|
|
|
2020. a., Soome |
2020. a., Soome |
|
|
HILLMAN (1936) Auto on 1989. a-l põhjalikult ümber ehitatud: tehnika
uus, väliselt originaalilähedane. |
|
|
|
|
1997. a. näitus Vana & Uus, Tallinn |
|
|
|
HUMBER
|
1926. aastal oli Eestis vähemalt 1 Humber. Alates 1934. aastast kuulus Humberi Eesti esindus autoärile
J. Puhk & Pojad. 1935 oli Eestis registreeritud 1 ja 1940. aasta alguses
10 Humberit. 1970. a-te alguses oli Eestis Humberina arvel 2 autot.
|
HUMBER (1937) |
|
|
|
|
1970. a-d |
|
|
|
HUMBER (1939) 21 hp - mudel Snipe, Pullman või Super Snipe? Tehnika pole originaal. |
|
|
|
|
2000. a-d |
|
|
|
MG
|
Enne II maailmasõda oli Eestis vähemalt 4 sõiduautot MG. Neist kaks osteti 1930. aastate algupoolel ja kaks toodi Eestisse 1937.
aastal. 1933-34 osales Arno Koch 847 ccm MG-ga mitmel võidusõidul Eestis ja Lätis. 1934. aastal soetasid endale MG-d Wolf Irschick
firmast AS A. M. Luther ja pankur Klaus Scheeli poeg Patrick Scheel (1287 ccm auto). 1939. aastal kuulus väike sport-MG
J. Citovitschile.
Margi esindus oli 1930. a-te alguses firma Joachm. Christn. Koch käes, kümnendi lõpus
oli esindajaks J. Puhk & Pojad.
|
MG (1934-36?) Läinud Venemaale. |
|
|
|
|
1980. a-d |
|
|
|
MORRIS
|
Morris oli Austini kõrval üks neist vähestest Inglise päritolu automarkidest, mida müüdi Eestis ka 1920. aastatel, esindajaks firma
Artos. 1930. aastatel esindas Morriseid esmalt
Joachm. Christn. Koch ja arvatavasti alates 1937. aastast
J. Puhk & Pojad. 1926 oli Eestis registreeritud 1, 1930 6, 1935 12 ja 1940 79 sõiduautot
Morris, mis andis margile Briti autodest Austini järel teise koha. Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II
maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Morrisena arvel kõigest 3 autot.
|
MORRIS 8 (1936?) |
|
|
|
|
1978. a. Tähesõit Tartu 78 |
1990. a-d |
|
|
MORRIS 8(?) (1936) |
|
|
|
|
1970. a-te algus, Tartu |
|
|
|
MORRIS 8 (1939) |
|
|
|
|
2010. a-d |
2010. a-d |
2010. a-d |
2010. a-d |
|
|
|
|
2010. a-d |
2010. a-d |
2010. a-d |
|
MORRIS 8 Model E (1939-40) |
|
|
|
|
2003. a. Kurtna laat |
|
|
|
|
|
|
|
2011. a. |
|
|
|
MORRIS 12 (1936) |
|
|
|
|
2001. a. Võru |
2001. a. Võru |
2008. a. Tartu |
|
MORRIS 18 (1936-37) U. 1970. aasta paiku sõiduautost veoautoks ümber
ehitatud, mootor GAZ-51. Sõidukorras. |
|
|
|
|
2005. a. Viljandi |
|
|
|
ROLLS-ROYCE
|
1930. aastate alguses kuulus firma Rolls-Royce esindus Eestis autoärile Joachm. Christn. Koch,
kuid teadaolevalt ühtegi Rolls-Royce'i enne sõda Eestisse ei ostetud.
|
ROLLS-ROYCE SILVER WRAITH (1939) Erdmann & Rossi See 1939. aasta Berliini
autonäitusel eksponeeritud alumiiniumkerega Rolls-Royce sattus peale II maailmasõda trofeena Saksamaalt Nõukogude Liitu. Kinnitamata
kuuldused seostavad autot V. Molotovi, patriarh Aleksius I ja Leningradi peaarhitektiga. 1950. aastatel jõudis auto Eestisse,
Pärnumaale. 1976. a-l müüdi Lätti, 2000. aastatel asus Riia Automuuseumi ekspositsioonis. Praeguseks
restaureeritud.
Vt ka Igrushki dlja bolshihh No 31/2004;
Oldtimer Gallery, Rolls-Royce Wraith |
|
|
|
|
1970. a-d |
1970. a-d, Pärnu |
1982. a., Riia |
1982. a., Riia |
|
|
|
|
1986. a., Läti |
1980. a-d, Riia Automuuseum, Läti |
1980. a-d, Riia Automuuseum, Läti |
2004. a., Riia Auto- muuseum, Läti |
ROVER
|
Nii 1926, 1930 kui 1935 oli Eestis registreeritud 1 sõiduauto Rover. 1930. aastate teisel poolel esindas Rovereid Eestis
OÜ Tarmo ja 1. jaanuaril 1940 oli meil registreeritud 3 sõiduatot Rover. 1970.
a-te alguses oli Eestis Roverina arvel 2 või 3 (üks "Pober") autot.
|
ROVER 10/25? (1929-31?) Võib-olla mudel 10/25 või ka 9 või 6. Algselt kinnine 4
uksega tõldauto ehitati hiljem ümber veoautoks. Sõitis veel 1960.-1970. aastatel. |
|
|
|
|
2004. a. |
|
|
|
|
|
|
|
2004. a. |
|
|
|
STANDARD
|
Standard saavutas enne II maailmasõda Eestis üsna suure populaarsuse, tõustes Briti markidest Austini ja Morrise järel kolmandale
kohale. Küllap olid edu taga suuresti väiksema ja keskmise hinnaklassi 4-silindrilised mudelid Nine, Ten ja Twelve, alates 1937.
aastast vastavalt Flying Nine, Flying Ten, Flying Twelve ja Flying Light Twelve. 1938 läks tootmisse veel üks väike 4-silindriline
mudel - Flying Eight. Peale selle pakkus Standard ka 6-silindrilisi ja ühte V8 mootoriga mudelit.
Standardi esindajaks Eestis oli ilmselt alates 1933. aastast Johannes Freybach.
Kui 1. aprillil 1935 oli Eestis registreeritud 11 Standardit, siis 1. jaanuaril 1940 oli neid juba 69. Suur osa neist autodest
viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Standardina arvel 5 autot.
|
STANDARD (FLYING) NINE(?) (193?) |
|
|
|
|
1977. a., Riia |
|
|
|
STANDARD (193?) Müüdud Lätti. |
|
|
|
|
1970. a-d, Sigulda |
1970. a-d, Sigulda |
1970. a-d, Sigulda |
|
VAUXHALL
|
1926. aastal oli Eestis vähemalt 4 Vauxhalli, 1930 seda marki sõidukeid registreeritud ei olnud ja 1935 oli Vauxhalle arvel 3.
J. Puhk & Pojad sai 1934. aastast mitme Briti autotehase hulgas ka Vauxhalli Eesti
esindajaks. Ilmselt 1937. aastast läks esindus üle ETK autoosakonnale ja 1940. aastaks
oli Vauxhalle registreeritud juba 48. Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te
alguses oli Eestis Vauxhallina arvel 5 autot.
|
VAUXHALL 25 (1937-40) Mootor ja sillad GAZ-24. |
|
|
|
|
U. 2001. a. Cinema Pubi, C-C Plaza, Tallinn |
|
|
VAUXHALL (1937) Mudel Big Six või 25? Puudu orig. mootor ja sillad. |
|
|
|
|
2005. a. |
|
|
|
|
|
|
|
|
galerii[ät]hot.ee |