Eesti Antiikautode Galerii


ESILEHT UUDISED


AUSTIN   HILLMAN   HUMBER   MG   MORRIS   ROLLS-ROYCE   ROVER
STANDARD   VAUXHALL


AUSTIN
1920. aastatel esindas autosid Austin Eestis mõnda aega firma AS Hans Koch, kuid nii 1926. kui 1930. aastal oli Eestis registreeritud kõigest 2 Austinit. Tõelise populaarsuse saavutasid Inglise autod meil 1930. aastatel. Austin sõidu- ja veoautode Eesti esindus oli sel kümnendil AS Kapsi & Ko käes ning firma tõstis Austini kõige levinumaks Inglise automargiks Eestis - 1935. aastal oli registreeritud 17 ja 1940. aasta 1. jaanuari seisuga juba 103 sõiduautot Austin (lisaks ka 1 veoauto). Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Austinina arvel 10 autot.


AUSTIN SEVEN TOURER (1933)
2007. a. Pärnu
Vt ka Virtuaalne Vanatehnikamuuseum


AUSTIN 10/4 ehk TEN-FOUR (1935)
2000. a-d
Vt ka: www.carrating.org


AUSTIN BIG SEVEN SIXLITE (1938)
Restaureerimisel.
1970. aastatel tehtud remondi käigus vahetati esivõre ja lisati tagaosa (Opelilt?).
Kellel on pakkuda originaaljuppe, võtke ühendust:
sander6608[ät]hot.ee
2006. a.


AUSTIN 8 (1939)
2006. a. Varbuse Postijaama Päev


AUSTIN 8 (1939?)
1995. a. Tallinn 1995. a. Tallinn 1995. a. Tallinn 2006. a. Tallinn
2010. a. jaanuar Tallinn 2010. a. jaanuar Tallinn


AUSTIN 8 või 10 (1939-40?)
2009. a.


AUSTIN 8 või 10 (1939-40?)
2015. a.


AUSTIN 10 (1936)
1991. a. Rakvere 1991. a. Rakvere 1991. a. Rakvere U. 1999. a. Tallinn


AUSTIN (193?)
Sama, mis eelmine?
1970. a-d


AUSTIN (193?)
1960. a-te lõpp või 1970. a-d


AUSTIN (193?)
Austin 10? Ehitati ümber väikeveokiks, praeguseks lammutatud.
Peale 1986. a-t, Tallinn 1986. a. Tallinn
Foto: Mobilisti 5/1990


AUSTIN (193?)
Vrakk.
1990. a-d


HILLMAN
Autod Hillman jõudsid Eesti turule alles 1934. aastal, mil margi esindajaks sai J. Puhk & Pojad. Ilmselt 1937. aastal läks esindus üle firmale Joachm. Christn. Koch. 1935. aastal oli Eestis registreeritud 2 Hillmani, 1940 juba 49 ja Hillman oli Briti markidest neljandal kohal Standardi järel ja napilt Vauxhalli ees. Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Hillmanina arvel 4 autot.

HILLMAN (193?)
Müüdi 1973 Lätti, siis oli veel sõidukorras.
1980. a-d, Riia


HILLMAN MINX (193?)
1985. a. 1985. a. 1985. a. 1985. a.
1980. a-d


HILLMAN MINX (193?)   
Müüdud Soome.
2020. a., Soome 2020. a., Soome 2020. a., Soome 2020. a., Soome
2020. a., Soome 2020. a., Soome


HILLMAN (1936)
Auto on 1989. a-l põhjalikult ümber ehitatud: tehnika uus, väliselt originaalilähedane.
1997. a. näitus Vana & Uus, Tallinn


HUMBER
1926. aastal oli Eestis vähemalt 1 Humber. Alates 1934. aastast kuulus Humberi Eesti esindus autoärile J. Puhk & Pojad. 1935 oli Eestis registreeritud 1 ja 1940. aasta alguses 10 Humberit. 1970. a-te alguses oli Eestis Humberina arvel 2 autot.

HUMBER (1937)
1970. a-d


HUMBER (1939)
21 hp - mudel Snipe, Pullman või Super Snipe?
Tehnika pole originaal.
2000. a-d


MG
Enne II maailmasõda oli Eestis vähemalt 4 sõiduautot MG. Neist kaks osteti 1930. aastate algupoolel ja kaks toodi Eestisse 1937. aastal. 1933-34 osales Arno Koch 847 ccm MG-ga mitmel võidusõidul Eestis ja Lätis. 1934. aastal soetasid endale MG-d Wolf Irschick firmast AS A. M. Luther ja pankur Klaus Scheeli poeg Patrick Scheel (1287 ccm auto). 1939. aastal kuulus väike sport-MG J. Citovitschile.
Margi esindus oli 1930. a-te alguses firma Joachm. Christn. Koch käes, kümnendi lõpus oli esindajaks J. Puhk & Pojad.


MG (1934-36?)
Läinud Venemaale.
1980. a-d


MORRIS
Morris oli Austini kõrval üks neist vähestest Inglise päritolu automarkidest, mida müüdi Eestis ka 1920. aastatel, esindajaks firma Artos. 1930. aastatel esindas Morriseid esmalt Joachm. Christn. Koch ja arvatavasti alates 1937. aastast J. Puhk & Pojad. 1926 oli Eestis registreeritud 1, 1930 6, 1935 12 ja 1940 79 sõiduautot Morris, mis andis margile Briti autodest Austini järel teise koha. Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Morrisena arvel kõigest 3 autot.

MORRIS 8 (1936?)
1978. a. Tähesõit Tartu 78 1990. a-d


MORRIS 8(?) (1936)
1970. a-te algus, Tartu


MORRIS 8 (1939)
2010. a-d 2010. a-d 2010. a-d 2010. a-d
2010. a-d 2010. a-d 2010. a-d


MORRIS 8 Model E (1939-40)
2003. a. Kurtna laat
2011. a.


MORRIS 12 (1936)
2001. a. Võru 2001. a. Võru 2008. a. Tartu


MORRIS 18 (1936-37)
U. 1970. aasta paiku sõiduautost veoautoks ümber ehitatud, mootor GAZ-51. Sõidukorras.
2005. a. Viljandi


ROLLS-ROYCE
1930. aastate alguses kuulus firma Rolls-Royce esindus Eestis autoärile Joachm. Christn. Koch, kuid teadaolevalt ühtegi Rolls-Royce'i enne sõda Eestisse ei ostetud.

ROLLS-ROYCE SILVER WRAITH (1939) Erdmann & Rossi
See 1939. aasta Berliini autonäitusel eksponeeritud alumiiniumkerega Rolls-Royce sattus peale II maailmasõda trofeena Saksamaalt Nõukogude Liitu. Kinnitamata kuuldused seostavad autot V. Molotovi, patriarh Aleksius I ja Leningradi peaarhitektiga. 1950. aastatel jõudis auto Eestisse, Pärnumaale. 1976. a-l müüdi Lätti, 2000. aastatel asus Riia Automuuseumi ekspositsioonis. Praeguseks restaureeritud.
Vt ka Igrushki dlja bolshihh No 31/2004;   Oldtimer Gallery, Rolls-Royce Wraith
1970. a-d 1970. a-d, Pärnu 1982. a., Riia 1982. a., Riia
1986. a., Läti 1980. a-d, Riia Automuuseum, Läti 1980. a-d, Riia Automuuseum, Läti 2004. a., Riia Auto- muuseum, Läti


ROVER
Nii 1926, 1930 kui 1935 oli Eestis registreeritud 1 sõiduauto Rover. 1930. aastate teisel poolel esindas Rovereid Eestis OÜ Tarmo ja 1. jaanuaril 1940 oli meil registreeritud 3 sõiduatot Rover. 1970. a-te alguses oli Eestis Roverina arvel 2 või 3 (üks "Pober") autot.

ROVER 10/25? (1929-31?)
Võib-olla mudel 10/25 või ka 9 või 6. Algselt kinnine 4 uksega tõldauto ehitati hiljem ümber veoautoks. Sõitis veel 1960.-1970. aastatel.
2004. a.
2004. a.


STANDARD
Standard saavutas enne II maailmasõda Eestis üsna suure populaarsuse, tõustes Briti markidest Austini ja Morrise järel kolmandale kohale. Küllap olid edu taga suuresti väiksema ja keskmise hinnaklassi 4-silindrilised mudelid Nine, Ten ja Twelve, alates 1937. aastast vastavalt Flying Nine, Flying Ten, Flying Twelve ja Flying Light Twelve. 1938 läks tootmisse veel üks väike 4-silindriline mudel - Flying Eight. Peale selle pakkus Standard ka 6-silindrilisi ja ühte V8 mootoriga mudelit.
Standardi esindajaks Eestis oli ilmselt alates 1933. aastast Johannes Freybach. Kui 1. aprillil 1935 oli Eestis registreeritud 11 Standardit, siis 1. jaanuaril 1940 oli neid juba 69. Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Standardina arvel 5 autot.


STANDARD (FLYING) NINE(?) (193?)
1977. a., Riia


STANDARD (193?)   
Müüdud Lätti.
1970. a-d, Sigulda 1970. a-d, Sigulda 1970. a-d, Sigulda


VAUXHALL
1926. aastal oli Eestis vähemalt 4 Vauxhalli, 1930 seda marki sõidukeid registreeritud ei olnud ja 1935 oli Vauxhalle arvel 3. J. Puhk & Pojad sai 1934. aastast mitme Briti autotehase hulgas ka Vauxhalli Eesti esindajaks. Ilmselt 1937. aastast läks esindus üle ETK autoosakonnale ja 1940. aastaks oli Vauxhalle registreeritud juba 48. Suur osa neist autodest viidi 1941 Venemaale või hävisid II maailmasõja ajal. 1970. a-te alguses oli Eestis Vauxhallina arvel 5 autot.

VAUXHALL 25 (1937-40)
Mootor ja sillad GAZ-24.
U. 2001. a. Cinema Pubi, C-C Plaza, Tallinn


VAUXHALL (1937)
Mudel Big Six või 25?
Puudu orig. mootor ja sillad.
2005. a.
galerii[ät]hot.ee